sobota 24. srpna 2024

Píše se rok

 1927

a v novinách pro ženy kromě jiného vychází i článek o jedné babičce z vily jmenující se

Na rodné hroudě

z Holic v Čechách 




a ta šťastná babička je babičkou malé Věrky sedící z našeho pohledu hned napravo 

a ta malá Věrka je ta babička co vychovávala maminu

a moje to je prababička ❤️


Ale o tom psát nebudem


když už ale máme ty noviny otevřené tak se podíváme 

co hezkého v nich píšou 

a začneme třeba dobovým jídelníčkem 


a myslím si

že když přidám i nějakou tu radu pro hospodyňky 

tak tím nic nezkazím 


a myslím

že i recept by se mohl hodit

a světe div se 

už i před téměř sto lety se vařila rajčatová marmeláda 


a receptem na ořechovou nápln určitě taky nepohrdnete


a když už pečete
tak nesmíte zapomenout 
na vanilkový cukr


a přidám ještě pár kontaktů 
  v dnešní době je málo lékařů a zubařů
tak tady nějaké máte 
a dejte mi prosím vědět jak jste se s nima domluvili 😊


a to je pro dnešek z retro čtení všechno 

ale nebojte
příště si to zas někdy zopakujeme 
protože noviny to jsou docela obsáhlé 👍

a vy mějte prima zbytek soboty 
a ahojda ❤️ 

  a úplně nakonec ještě pár fotek našich trvalek  a rajčátek
z okna z obýváku 





5 komentářů:

  1. Veru, to je uplná vzácnost tak staré noviny, také mám ještě po mých rodičích , a babičkách, většinou tvořivé ale třeba i dětské,
    a ta babička z novin , ta teda měla vnoučátek,
    pak se mi líbila rada jak osvěžit tu zvadlou zeleninu, to jsem nikdy neslyšela,
    mějte prima neděli, pa Aťka

    OdpovědětVymazat
  2. Veru, to je úžasné, že máte tak staré noviny o šťastné babičce z Rodné Hroudy.
    Manželova maminka měla 11 dětí, 5 kluků, 6 holek a když se narodilo poslední dítě, tak tatínek zemřel a vychovala je sama a dostala vyznamenání zasloužilé matky. Kam ale přišlo nevím, škoda. Rádce hospodyněk a jídelní lístek jsem si se zaujetím přečetla a Sidolem jsme leštili kliky u dveří . Posílám moc pozdravů a mějte krásnou neděli, Alča

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Veru, to je paráda, můj tatínek pocházel "jenom" z osmi dětí. Zrovna včera jsme měli setkání s rodinou v podzámecké zahradě a byli jsme jak Hujeři na výletě. S chutí jsem si přečetla retro noviny, to je teda velká vzácnost, nejvíc se mi líbil jídelníček, hlavně ten mozeček k večeři. Přeju pohodovou neděli. Jaruna

    OdpovědětVymazat
  4. Teda Verunko,to je tak pěkný čtení a to Tvoje psaní k tomu.Tak akorát na nedělní odpoledne.Měj se bájo.Jitka.

    OdpovědětVymazat
  5. Hodně moc vám všem děkuju za napsání ❤️❤️❤️

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)