sobota 16. října 2021

to bylo touhle dobou před mnoha lety

když byla mamina ještě hodně malá

to chodila tak do první , druhé třídy

 

děda byl v té době v invalidním důchodu

a babička  pracovala v pekárně

no a aby vydělala nějakou tu korunku navíc

a aby se mohla přes den věnovat mamině tak chodila jen a jen na noční

v té době bylo babičce 50 roků a dědovi 54

babička odcházela do práce kolem půl osmé večer

a touhle dobou už byla dávno tma

v televizi bylo po večerníčku

a tak maminu uložila do hajan

a na dědovi pak byla pravidelná pohádka na dobrou noc

a tak děda usedl k mamině na postel a pustil se do čtení

chyba ale byla v tom

že děda prý četl moc zajímavě

měnil při čtení hlasy to zrovna podle toho čím hlasem mluvil

jednou by Karkulka, pak zase jene se zlatýma parohama 

pak liška lákající Budulínka

no a uznáte přeci

že při tomhle se usnout nedalo

a tak pravidelně to dopadlo tak

že mamina zaujatě poslouchala

a děda pomalu a jistě při čtení začínal klimbat až usnul nadobro

a aby to mělo to správné dovršení

tak když šel děda spát

tak mamina se ze své válendy přeběhla do ložnice

a spala tam s dědou v manželské posteli až do rána 

než co přišla babička domů z práce

ale to už je zas na další povídání

a to si nechám zas na příště



vy mějte moc hezkou sobotu

a zítra zas ahojda

to se půjdeme zas  podívat ke mně do pokojíčku




6 komentářů:

  1. Veru, to má mamina pěkné vzpomíky, je pravda že když uspávám prcky tak musím vyprávět až monotoně a čím dál tišej až do uplného zmlknutí...a když se neozve babííí ty nečteš...tak je uf je uspáno. Naši malí mají nejraděj historky co dělaly když byly malé naše děti, nejvíc jak zlobily, co prováděly za lumpárny, a nebo i o nás když jsme byli malí.
    Pěkné sobotní odpoledne.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc ráda jsem si s Tebou zavzpomínala-když byly moje děti malé...
    Přeji Tobě i rodičům krásný sluníčkový víkend ☺

    OdpovědětVymazat
  3. To jsou moc hezké vzpomínky a mě se zdá, že je mamina babičce podobná. Maminka měla stejně štěstí, že měla takové dětství u babičky a dědy. Když nebyla maminka, tak byli hodní prarodiče a ti nic neošidili a všechno jí vynahradili.
    Dneska nepršelo, tak se sušilo prádlo venku a docela i uschlo. Ráno jsme byly s dcerou na nákupu a odpoledne jsem trošku dělala na zahrádce. Ve skleníku už jsem všechny rajčata vyhodila a ty zelený jsou ve špajzu, aby došly. Taky jsem otrhala brusinky, ty mám okolo růží z jižní strany a bylo jich docela dost, tak je mám na parapetu v kuchyni v misce, některý jsou ještě málo, ale to nevadí, taky dojdou. Na to, že mám jen tři keříčky, tak jich je docela dost a ulomila se mě jedna malá větvička, tak jsem jí zahrabala do zeminy, možná, že se uchytí a měla bych zase o jednu víc. Naši jeli s druhou babičkou do Kozákova, mají tam známí, pro nějaké vlašáky, tak jsem zvědavá kolik přivezou. Bude na cukroví a nemusíme kupovat. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Verunko,moc hezké vzpomínání taky moc ráda vzpomínám dnes už zbyly jen ty vzpomínky na rodiče a babičku která bydlela s náma.Dneska u nás bylo krásně tak pomalu připravuju zahradu na zimu.Moc zdravím.Iveta

    OdpovědětVymazat
  5. moc vám všem děkuju za vaše pasní pro mě , jste moc hodné ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Very, krásné povídání se vzpomínkou na dětství tvé maminky. Mně vždycky taťka v soboutu, jak jsem byla vykoupaná, četl pohádky od Erbena. Vždycky jsem říkala - tati přečti mi kůň přeskočil zámek. Ta knížka totiž měla na obalu zámek a nad ním prince na koni, vypadalo to, jako by přes zámek skákali. Ještě nedávno jsem tu knížku viděla v nějaké knižní nabídce, takže vyšla znovu. Maloval ji Josef Lada. Zdravíme z Valašského Kožuškova :-)

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)