sobota 16. října 2021

moje vášeň či úchylka

jsou v poledních několika letech věci z papírnictví

moc ráda maluju 

a tak holt moje návštěvy v papírnictví

kdy odcházím spokojená se svým nákupem jsou hodně časté

miluju vůni tohodle krámu

a kdo zná papírnictví paní Matějkové v pasáži u nás ve městě

mi jistě dá za pravdu

že odtamtud ani nemůžete odejít s prázdnou

každý tam během chvilky objeví něco co se mu určitě zalíbí

a nebo něco co určitě zrovna nutně potřebuje

kromě papírenského zboží

tam má i spoustu příjemných maličkostí

a věcí na nejrůznější vyrábění

no a protože moc ráda teda maluju

a nejraději pastelkama

tak jich mám holt zásobu

velkou zásobu

možná i větší než mají v kterékoliv mateřské školce

a ještě mám moc ráda různé notýsky a bloky s tvrdýma deskama

a washi pásky

a ještě mám moc ráda časopis Hvězdičku

podle něj se mi moc hezky kreslí a i vyrábí










a takhle to teda se mnou je

já holt kromě toho papírnictví jen tak neumím projít

i kdybych si třeba měla koupit jen ořezko nebo gumu na gumování

jak prostě tu vůni a atmosféru toho ochodu musím jít vždy alespoň na chvíli nasát


tak a vy mějte krásnou neděli

 a ahojda

6 komentářů:

  1. Veru já jsem taky ráda malovala, ale teď už na to nemám moc času. Retro fotky jsou parádní, teď už je mně jasné, po kom jsi zdědila šikovnost v pletení a háčkování. Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
  2. Very, papírnictví mám taky ráda, zrovna tento týden jsem tam byla. Kupovala jsem pastelky pro Aličku, takové ty, co se dá vyměnit tuha. Máme je sice doma ještě po dětech, ale nedá se do nich koupit tuha, protože v těch novodobých je tuha tenčí. Celkem jsou ty nové, menší i krabička, která slouží jako stojánek je taková chatrná. Uvidíme jak dlouho vydrží, ty staré máme doma už 40 let. Příští týden u nás Alička bude, tak je otestuje. Konečně, vím, co jsou to vashi pásky. Pořád o nich slyším a teď, díky tobě, jsem zjistila, že je mám doma :-))) Jo a ještě mám vzpomínku na papírnictví, takové malé, co už neexistuje, bylo kousek od školy. Kupovaly jsme si tam s holkama tužku, obyčejnou tužku, jmenovala se Rosana, byla taková tenká a ve všech barvách. Ale hlavně moc krásně voněla, ještě dnes po víc jak 50 létech si tu vůni vybavím. Mějte pohodovou neděli a zdravíme z Kožuškova :-)

    OdpovědětVymazat
  3. To mám taky moc ráda, nejsi v tom sama a ještě taky oblečení. A nejvíc se mě líbilo papírnictví ve Vlachovo Březí, byl to dost malý krámek, ale co tam měli za poklady, který člověk musel alespoň prohlédnout. A když jsem u toho vzpomínání, tak do nížších tříd jsem chodila na vesničku Lažiště a tam bývalo smíšené zboží a prodávalo se tam všechno možné. Od potravin po papírnictví a pan prodavač, když jsme kupovaly tužku, tak nám jí krásně ořezal nožem a měl u toho všelijaké pěkné povídání. Ještě dneska ho vidím, pěkně kulatý při těle, jen se kolíbal, ale byl to takový správný hokynář, oni měli ten obchod vlastně doma. Masna byla taky v soukromí a to bylo to samý, tam zase prodávali i chleba a rohlíky. Když jsme kupovaly jako děti domu chleba, tak jsme vždycky tu rozpraskanou patku okousali, něž jsme došli domů. To byl taky takový kulatý človíček a ještě k tomu dost malý, prostě taková kulička, jen se valil. Tak vidíš a retro je opět na scéně.
    Na dnešek jsem špatně spala a tak jsem vstávala dost brzy a straším tady, už před šestou hodinou. Naši přivezli včera košík plný ořechů, asi je budu muset strčit ke krbovkám, aby naschly. Dneska ještě nevím co vařit, zapomněla jsem si vyndat maso a tak asi uvařím nějakou hustou polévku a mám tady zbytek brambor, tak asi nějakou amoletku se vším možným. Maso, asi bůček, si vyndám z mrazáku a upeču ho až odpoledne, zelí mám hotové, knedlíky v mrazáku, tak žádný zle. Mám dojem, že už mám zase román, tak raději mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Veru.
    Pozdravuju všechny.Dívám se pozpátku...Není mi nějak,a máme velké starosti v rodině-bratr byl v nemocnici akutně-srdce...Tak se i z toho dávám dohromady,a vzpomínám na tatínka Tvého...Bratrovi dělali výztuhu srdeční cévy a za měsíc mu budou dávat kardiostimulátor.Jsme s maminkou rády,že je to asponˇ´tak,jak to je...

    Děkuju za krásné články a fotky,ty jsou pro mě radost,všechny.Krásné fotky a povídání a babi a dědovi,to je pohlazení.
    Opravdu mě rozesmála sojka a kukuřice,co chutná.. :-) A pak i jezevec,je to sranda,kolik věcí nevíme a pak víme.. :-)
    Jinak i já...jsem ulítlá odjakživa na tužky,propisky,pastelky,papír, i bloky...A milovala jsem naše krásné papírnictví,keré bylo i obchodem s hračkami,a bohužel tento dům už zbořili,jak rozšiřovali silnici.
    Vždy jsem byla přilepená na výloze,a v obchodě jsem byla okouzlená vším.A i tohle mi chybí,a prodávala tam hrozně hodná paní.
    Tak pozdravuju všechny,jo pokojíček máš tak hezký,taky bych ho brala.. :-)
    Mávám všem i Barušce,naší milé hrabalce,taky mě rozesmála.. :-)
    Eva od Olomouce

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Verunko,tos mi připoměla papírnictví do kterého jsem chodila,když jsem byla malá,bylo to takové to papírnictví z filmů pro pamětníky.Každý máme něco co rádi nakupujeme.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
  6. všem vám moc děkuju za tak krásná povídání ♥

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)