pondělí 22. března 2021

Na

 staré hroudě 

se jmenuje vila v Holicích

ke které máme velký vztah

narodila se tady maminka mamčiny babičky Věrky

a i babička Věrka měla v rodném místě 

napsaná místo narození 

právě tohle místo

a proto i několikrát do roka do Holic moc rádi jezdíme 


maminka babičky Věrky pocházela z deseti dětí

no pane jo 

tohle vychovat a uživit musela být pěkná fuška

a vychovali všech deset dětí

žádné jim neumřelo

to teda klobouk dolů


a tady je ta paní co měla těch deset dětí

tady už je v roli babičky

a dokonce byla tak slavná

že o ní psaly i noviny


a naše babička Věrka sedí v prostřední řadě

hned napravo od své babičky

a nějak se nám tam mračí


 babička Věrka pocházela z rodu Holubových

slavného cestovatele Emila Holuba

který byl její prastrýček


a tady mám ještě další fotky

na téhle fotce je babička Věrka coby malé miminko

kterou jako jedinou na fotce drží v náruči její maminka

 

a tady na fotce vůbec netuším kdo je

sice vzadu jsou napsané nějaké poznámky

ale ty nám vůbec k ničemu nepomohly


a tady na té fotce si myslíme
že ta paní v bílé halence
je maminka naší babička Věrky
je jí totiž hoodně podobná


a to je dnes z mých toulek do minulosti vše


ale můžete se ještě na něco ze starých časů těšit

jak jsem tak fotila v těch starých novinách tu jednu fotku

tak jsem tam ještě na něco pěkné narazila

už to mám taky vyfocené a uložené v počítači

a tak si o tom taky brzy napíšem


no a vy mějte prima večer

a zítra zas ahojda


a ještě něco pro zasmání :

Vláda prý od zítra nařídila

že ven můžeme chodit jen po dvou

fakt jsem si oddechla

po čtyřech mi to ani trochu totiž nešlo :))


8 komentářů:

  1. Jasně Veru, ty si přeborník na plížení při focení v leže:), po čtyřech necháme na pejskách:)
    Tak pustili nás z katastru obce tak zase vymysleli jiné novinky:)
    Moc ráda jsem si tvoje vzpomínání přečetla, máte ve fotkách uplný poklad.A ta vila je úžasná a těch dětí, pane jo.
    Naše malá moc ráda poslouchá co kdy kdo kde dřív prováděl zažil a jak to všechno bylo. A tak si člověk díky ní ,aby se neopakoval, vzpomíná na stále více věcí, ale ona má ráda i pořád dokola a už mi to i sama připomíná, povídej jak.....:)
    Mějte, ve třech a třeba i se všemi zvířátky fajn dny:) Aťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aťko ahoj, děkuju a taky si moc ráda nechávám vyprávět jaké to bylo když mamina byla malá, to sedím jak přikovaná a poslouchám a poslouchám, mějte prima odpoledne a ahojda

      Vymazat
  2. Pěkné stránkování do minulosti. Taky mám jako jediná ze sourozenců různé písemnosti, ještě po mém dědovi a dokonce i po tchánovi něco málo. Nás bylo doma sedm dětí, tak si to umím představit, jaké by to bylo, kdyby nás bylo ještě víc. Když odešli ti starší sourozenci z domu, tak jsme byli ještě dvě holky a dva kluci, to byla parta hic. Zlobili jsme dost, ale také jsme drželi po spolu, kdyby snad nám někdo cizí chtěl ubližovat. No a nakonec zůstala maminka skoro sama a ke konci jsem si jí vzala k sobě do Liberce. No a vidíš, už jsme jen čtyří, dvě holky a dva klucí a to je život. U nás je dost zataženo, že to vypadá, jako by mělo něco padat, ale snad by to byla jen voda. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko ahoj, pání tak vás doma taky bylo, to se maminka měla co ohánět a jsi moc hodná, že jsi si pak maminku vzala k sobě, mějte se tam u vás moc hezky a ahojda

      Vymazat
  3. Wunderbar geschrieben, freue mich jeden Tag auf Deinen Blog. Bleibt gesund.

    OdpovědětVymazat
  4. Veru, to je ale krásný dům, no vlastně vila a tolik dětí vychovat, to už je na metál. Můj tatínek pocházel z osmi dětí a díky tomu mám hodně strýčků a tetiček, i když už je polovina po smrti. A taky mám houf sestřenic a bratranců, ale v kontaktu jsem jenom s některými, teď hlavně komunikujeme virtuálně. Taky jsem ráda, že nemusím chodit po čtyřech, to by mě asi bolelo za krkem. Hezký zbytek dne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško ahoj, jé tak to tatínek měl taky požehnaně sourozenců, měj taky moc krásný večer a ahojda

      Vymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)