středa 24. března 2021

jak byste si

 pochutnali vy 

já bych s chutí snědla skoro všechno

ale pojďme pěkně po pořádku

jak jsme vám tuhle fotila tu fotku za starých novin

tak mě ta nahned zaujal jídelníček na celý týden

no ten jsem vám musela přeci taky ofotit

a podělit se o něj

noviny jsou z roku 1926

a tak znamená 

že jídelníček je starý 95 roků


třeba hnedka v pondělí bych si pochutnala na polské omáčce

to je nasládlá omáčka s rozinkama a mandlema 

a tu já mám moc ráda


ve středu bych teda musela asi držet dietu

určitě bych musela vynechat hrách

to ne že by mi nechutnal

jen já prostě nemůžu

neumím ho trávit

a k večeři pak je pro mě záhadou ten mozeček

jestli by byl kvatákový tak ten by mi chutnal moc

ale ten masový bych nedala 


a pak teda bych nevečeřela v sobotu večer

husí krev s bramborem bych taky nedala

na to jídlo bych se nemohla ani podívat


zato v neděli

panečku husička s knedlíkem a se zelím

to by byla dobrota


a jak jste na tom vy

která jídla by vám chutnala 

a která byste nemuseli 


a k nám už dneska odpoledne nakukovalo jaro

kolem třetí se z pod mraků vydralo sluníčko 

a vydrželo až do večera 

a tak hned bylo veseleji

a nám už začíají kvést tulipány v květináči

a k mamčině velké radosti jsou bílé


Mějte moc hezký večer

a ahojda

5 komentářů:

  1. Veru ta polská omáčka by mně asi taky chutnala a jinak bych si určitě dala husí drůbky a telecí řízečky. Co se týče toho mozečku, asi to bude vepřový, my jsme dělali při zabíjačce mozečkovou omáčku s knedlíkem a vařenými ledvinkami a řeknu ti, že to byla lahůdka, na kterou vzpomínám dodnes. Teď jsem dostala na něco chuť, tak se jdu podívat do ledničky, co tam máme dobrého. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  2. To je tedy vydatný jídelníček a chtěla bych vidět tu husí krev s brambory....nikdy jsem to neslyšela a zní to nechutně, ale třeba to nechutnalo tak špatně.

    OdpovědětVymazat
  3. Veru, co je polská omáčka jsem teda nevěděla, kvuli mandlím bych jí nemohla, ale jazyk máme rádi, není tam snad nic co by mi nemohlo chutnat, nejsme vybíraví, mozeček jsem já sama , teda ten opravdový, asi nikdy nedělala, ale znám ho z dětství a myslím že bych si dala, bývala to taková jemná míchanice, co si vybavuji, jinak knedlíky se zelím , všechny polívky, masíčka i sladké, není tam nic špatnýho, vzala jsem z toho spíše inspiraci, ted se pořád vaří, často jdu do receptů, aby to nebylo pořád dokola.
    Pěkný čtvrtek, vlastně den Barušky narozenin, pokud nepletu. pa Aťka

    OdpovědětVymazat
  4. Teda, ale já bych asi dokázala sníst všechno. Husí krev je moc dobrá, udělat na cibulce a s bramborem, to je moc dobrý, má to chuť skoro jako jelito, to já můžu. Když jsem přišla do Liberce, tak se dala koupit krev v konzervě a ta mě chutnala, musí se to dochutit, podle sebe. Jediný co jsem nikdy nejedla, tak to je jazyk, to nevím ani jak to může chutnat, ale myslím si, že to bude trošku tužší maso, něco jako žaludek. Hrách taky moc nemusím, ale polévku mám ráda a zrovna dneska jí budu vařit, dám do ní Bonduele hrášek nakonec a to přijdou určitě i kluci, jen jim řeknu, že mám hráškovou polévku, to bude samý mňam, oni jí milujou. Barušku podrbej za ouškem a přeju jí aby měla pořád takovou kuráž, jako má nyní. Bílé tulipány, ty jsou určitě moc krásný. U nás svítí od rána sluníčko, ale taky byl docela dost velký mráz, ale přes den bude snad hezky. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  5. Já raději dnešní klasiku.Občas něco vymyslím,ale musí to chutnat oběma.
    Přeji krásný den.
    Tady právě začala strašná vichřice-a je to síla!

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)