neděle 25. října 2020

víc jak 100 let je starý

 tenhle pohled



to jsem zas tuhle hrabala ve velké krabici fotek po mamčině babičce

a našla jsem tenhle poklad

je určený mamince babičky Věrky 

takže vlastně mojí praprababičce která se narodila v roce 1898

a jak z pohledu už víte 

jmenovala se Marie a byla z Holic v Čechách

škoda, že se nedá přečíst datum poslání

ale musí to být někde před rokem 1921 - to se praprababička vdávala a pak se jmenovala Fenyková


jisté ale je

že si vojáčka Bohuše, co je vyfocený a podepsaný na pohledu nevzala

vzala si Josífka

a ač sama pocházela z 10 dětí

tak s ním měla jen jednu holčičku Věrku - moji prababíčku


a protože Věrka se jí narodila v říjnu 1922

a tady jí byl necelý jeden rok tak tahle fotka je z roku 1923


a tady je praprababička se svým Josífkem

ten umřel krátce po válce v květnu 1945



babička pak žila do roku 1975 

a  mamina nám o ní hodně krát vyprávěla

ale o tom si napíšem zas někdy příště


a vy teď mějte moc krásný večer 

a zítra zas ahojda



♥♥♥

8 komentářů:

  1. Veru, to je písmo jak malované na tom psaníčku, a to je supr znát tyhle příběhy,a to tedy babička ještě dlouho žila sama.
    Také Vám všem pěkný večer, i když po té změně času...no musíme si zase zvyknout. Aťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aťko ahoj, takz s tou změnou času bojuju, včera jsem bylo brzo ospalá a i po večeři jsem se sháněla podle letního času, mějte prima zbytek pondělí a ahojda

      Vymazat
  2. Very, pohled je nádherně napsaný, krásné písmo. Mám ráda takové staré fotky, bohužel, mamka kdysi skoro všechny popálila, prý když jsme ty lidi neznali osobně k čemu nám to bude ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško ahoj, já mám těch fotek hodně, tak vám všem pro radost zas brzy nějaké dám, mějte se v Kožuškově tak nejlip, jak je to půjde

      Vymazat
  3. To je krásný rukopis a hlavně, je to veliká vzpomínka na časy dávno minulé. Taky jsme měli doma u maminky takovéhle různé písánky, ani nevím jestli tam ještě jsou. Zůstal na baráku bratr a toho takovéhle starožitnosti nezajímali, ale možná potom, když si přivedl drahou polovičku, tak to třeba dali někam do obálky, ona by to asi taky nevyhodila. Jestli si vzpomenu až k nim někdy pojedu, tak se po těchhle písemnostech budu pídit, mě to moc fascinuje. Jestli si na to ovšem vzpomenu, to se potom mluví o všem možném a na starožitnosti se ani nevzpomene. Já tady mám několik starodávných písemností, ale to nejsou dopisy a moc si těchto věcí cením, ale kdo ví, co bude až já nebudu, mladejm nikdo s těch lidí nic neříká. Jsou to velké cennosti. u nás začalo přeprchat, už je vlhká silnice a tak už jsem doma. Mávám od Ještědu, Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko ahoj,moc děkuju za velké psani, a i nás je dneska už zas pod mrakem a od rána mrholí a tak žádná sláva a gty mi vždycky píšeeš, co dobrého jsi vařila, tak my dnes měli zelňačku a čevapčiči a brambory, tak se mějte tam všichni moc hezky a ahoj

      Vymazat
  4. Mám taky moc ráda staré fotky.Nechtěla jsem je sebrat mamce,když žila.No,a když zemřela všechno si odvezl můj bratr.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi ahoj, tak to je smutné, taťka to má stejně, on má asi je 4 svoje fotky když byl malý a víc ne, měj moc hezký den a ahojda

      Vymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)