úterý 29. září 2015

když venku fouká


tak jako dnes u nás
tak to není nic moc
sluníčko si s námi hraje na schovávanou a vykuje jen po chvilkách
stupňů tu máme pouho pouhých 11 Úžasný
a díky tomu větru to je ještě o mnoho míň
a tak když Baruška se kterou jsme byly teď venku
zavelela a otočila směrem domů
ani jsem se tomu nebránila

fotit stejně moc nešlo
vítr mi to všechno odfukoval




a naše malá
tak ta už teď místo pobíhání venku spokojeně drandí po obýváku s prasátkem na setrvačník co dostala k půlročním narozeninám

a já jdu omrknout maminu do kuchyně
vaří tam totiž jablíčkový džem
a tak určitě bude něco na olíznutí Smějící se

a pak budu škrobit to něco co jsem šmodrchala na chatě
a konečně vám budu zas moc něco ušmodrchaného ukázat
když ona s naší Baruš to není jen tak
pořád mi krade klubíčka
a nebo kabičku co v ní mám korálky a podobně
a tak to s ní moc nejde
ale je fakt, že už si umí mnohem víc jak dřív hrát i sama
tak třeba i mně už nechá o chvilku víc šmodrchat Smějící se


a možná až budete tohle moje povídání číst
tak už bude večer
venku bude už šero
a tak vám třeba přijde vhod trocha čteníčka z mé hodně oblíbené knížky :

Na statku
Na statku v hlavním stavení žili rodiče, já s Fandou a děda. Byla tam společná kuchyně, kde maminka vařila a v ní kachlová kamna s dvěma troubami. Kamna měla navíc medenec, dneska už málokdo ví, co to je. To je korýtko, nádrž, ve kterém se zároveň ohřívala voda, když se v kamnech topilo.
V kuchyni měla maminka svoje královstí, protože tam pracovala hlavně ona, ale rádi jsme se tam scházeli a po večerech se v ní sedávalo a povídalo. Byl tam otoman, lavice, židle a když bylo chladno, měli jsme tam ještě piliňák, kde se topilo pilinami udusanými v patronách a od toho bylo krásně teplo.
Z kuchyně se šlo do pokoje kde spali rodiče, pak se z chodby vcházelo do hostinského pokoje. Když k nám někdo přijel na návštěvu, spal tam. Nebo když bylo v zimě chladno, spávali jsme tam my s Fandou. Děda měl samostatný pokoj na konci chodby. Nahoře jsme spali s bratrem když bylo léto a taky s bratranci, když přijeli o prázdninách.
Za studnou byl takzvaný špejchar, kde bydlela chasa. Dole měl dvě místnosti,v jedné byl sklad hnojiva a v té druhé pak různé technické věci - nafta do traktoru, řetezy, součástky.
A nahoře byl místnost pro chasu.
a to je teď ode mne vše Smějící se
a třeba se dnes ozvu ještě jednou, uvidíme
tak zatím ahoj a mějte se moc hezky

Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)