sobota 27. ledna 2024

Makový závin

 z kynutého těsta mamina peče od podzimu do konce zimy docela pravidelně

pak přes léto už jen vyjímečně

a k pravidelným zimní dobrotám patří i závin

pečeme ho jak makový 



tak i tvarohový

a protože jsem sem recept na tenhleten asi nedávala

tak vám ho napíšu


na dva kusy potřebovat budete

280 g hladké mouky

20 g rozpuštěného másla

1 žloutek

15 g droždí

1 lžíci cukru

špetku soli

100 - 150 ml vlažného mléka


klasicky si uděláte

kvásek

a pak zaděláte těsto

necháte hodinu v teple kynout


po vykynutí těsto rozdělíte na dva díly

vyválíte placky

potřete náplní

a zavinete a necháte ještě asi 20 minut kynout

pak potřete vajíčkem

a pečete na 170 asi 30 minut



Tak dobrou chut




15 komentářů:

  1. Jee,moc děkuji za recept.Mák i makový závin miluju.Ráda vyzkouším. Mějte se krásně.MíšaZ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo Ahoj, Mamka udělala makový pro taťku nám udělala tvarohový protože já mák moc nemusím . Přeji krásou neděli a prima nový týden měj se hezky pá

      Vymazat
  2. Very, makový závin mám hodně ráda, už jsem ho dlouho nedělala. Udělala se mi chutě, vypadá krásně. Zdravíme z Kožuškova 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško Ahoj, mamina taky dělala závin po delší době . My vás taky zdravíme do kožuškova a přejeme vám krásnou neděli a prima nový týden . Měj se moc hezky pá

      Vymazat
  3. Ahoj Verunko,zavin vypadá moc dobře z kynutého těsta peču hodně celý rok .Přeji krásnou neděli Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko Ahoj, děkujeme za pochvalu my z kynutého těsta pečeme jen v zimě a občas v létě ale v létě to už musí být . U nás ´vykukuje sluníčko . Měj se moc pěkně a přeji pěknou neděli a prima nový týden . Pá

      Vymazat
  4. Ahoj Veru, já mám ráda makové koláče, ale na kynuté si netroufám. Ale vypadá to tuze dobře, dala bych si. Přeju pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  5. Jaruško, Ahoj a děkuji za pochvalu . Určitě by se ti povedl jen si věřit. Měj se pěkně a přeji pohodovou neděli a prima nový týden měj se pá

    OdpovědětVymazat
  6. Verunko, děkuji že jsi dala recept, hned si píšu, Z kynutého peču dost, ale přiznám se že závin jsem ještě nepekla, určitě udělám, ještě musím nastudovat jak na makovou náplň. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško Ahoj, Nemáš za co děkovat . To jsem ráda že Tě recepítk zaujal . My z kynutého těsta pečeme jen v zimě a to hodně . Měj se moc prima a krásný nový týden

      Vymazat
  7. Milá Verunko,receptík určitě vyzkouším.Z kynutého těsta mám ráda všechno po celý rok.A nejlepší je to k snídani když je volný den a víkend.Chleba s máslem,kolečka vajíčka s pažitkou,v létě rajče a něco kynutého a kafíčko nebo dobrý čaj.Pěkný zbytek neděle přeji do Krkonoš.Jitka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko Ahoj. To jsem ráda, že Tě receptík potěšil . My z kynutého těsta děláme jen v zimě . Tak se měj pěkně a pěkný nový týden pá

      Vymazat
  8. Veru, taky sem se inspirovala, upeču pro mě tvarohový s hodně rozinkama, manželovi makový, my máme rozdělené chutě takto, i když z toho druhého si každý taky dáme,
    Pěkný nedělní večer, pa Aťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aťko Ahoj, Já mák nesnáším . Tak mamina udělala druhý s tvarohem . Měj se moc hezky a hezký nový týden pá

      Vymazat
  9. Já jsem myslela,že je to jen u nás ☺☺☺ Musím dělat pro drahou polovičku makový a pro sebe tvarohový ... Eva H.

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)