středa 3. srpna 2022

když jsem byla ještě úplně malá

 a mamina byla se mnou doma

a taťka ještě pracoval v elektrárně

tak si vždycky prý bral první dva srpnové týdny dovolenou

to já byla ještě úplně malá

ten čas o kterém vám budu psát

tak to mi byl rok a 4 měsíce


a protože  v té době ještě jsme auto neměli

to první mamina s taťkou koupili až o dva roky později

tak ani žádnou dovolenou neplánovali


na koupaliště nechtěli

a tak den co den mě po obědě naložili do kočárku

a poctivě si to šlapali k 5 km vzdálenému rybníku

já prý celou cestu pěkně prospala

a jen co jsme dojeli k rybníku

tak jsme se prý pravidelně probouzela

a jen co jsem viděla vodu

tak už jsme se hnala z kočárku ven a hurá se koupat 


měla jsme ten rok na koupání takový ten nafukovací kruh

který měl i pevné dno

a byly v něm jen otvory na prostrčení nožek


a tak jsme ve vodě byli co jen to šlo


a protože naši v té době neměli moc korunek

tak si i svačinu sebou vozili

a nejčastěji to byl rohlík s máslem a paštikou a rajče nebo paprika

akorát jsme si tam prý kupovali vodové nanuky

a u vody jsme vydrželi asi do pěti

pak mě naši naložili do kočárku

a hurá zpátky domů


doma mě pak vykoupali, nakrmili a uložili

což prý nebyl vůbec žádný problém

protože po tom celodenním koupání jsme jim usnula nahned

a když bylo potřeba

tak se společně pustili do praní


prali v takové té malé obyčejné pračce 

pak to ve vaně máchali

a nakonec v malé ždímačce ve vaně ždímali

a mamina to pak měla připravený na ráno na pověšení


ano trochu jim nechybělo

že nikde na dovolené nebyli

byli rádi i za tohle

a když pak taťkovi po dvou týdnech končila dovolená

byli oba z toho smutní


no a já tak dostala ven před barák bazének

a koupala jsem se tak


ten rok prý bylo léto hodně teplé a slunečné


a takhle to u nás tenkrát bylo

fotky z té doby nemáme žádné

na foťák naši jetš neměli

a tak jim zbyli jen vzpomínky uchované v srdíčku

a mě jejich vyprávění a vzpomínání

Tohle je asi o dva nebo tři roky do předu 





a vy se mějte moc hezky

a neuvařte se mi





4 komentáře:

  1. Very, když jsem jezdila na prázdniny k babičce na Hukvaldy, bylo tam koupaliště. Na svačinu jsme si vždycky brávaly chleba s máslem a rajčata. Dodnes mi toto jídlo připomene koupání u babičky. Dnes jsem prala povlečení, vzpomínala jsem, jak jsem to nerada dělala, když se pralo na obyč.pračce a ručně máchalo, byla to dřina. Dnes je to brnkačka. Mám ráda tvoje vzpomínkové články. Pozdravuj doma, pohlaď Barušku a zdravíme všechny z Kožuškova 🥰

    OdpovědětVymazat
  2. Veru, a bylo to vše takové v klidu, vid, já vozila děti na koupaliště i v sedačkách na kolech , první auto jsme měli až šly holky do školy a ještě ke všemu nám ho hned vzápětí před barákem nenávratně ukradli.
    No bez paštik to by nebylo léto, a ted pomalu tu klasickou doma ani nemáme.
    Vždycky si u tebe moc ráda retro přečtu , připomenu a spoustu vybavím.
    Dnes jsme cestovali a zítra plánujem aspon jednou za léto takovou tu celodenní koupačku u rybníka.
    Pěkné dny. Aťka

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Verunko, hezké poctěni i mě se vybavilo, když jsem byla malá asi kilometr od nás byl nádherný rybník na koupání ještě, když byli kluci malý chodili jsme tam dneska se tam už nekoupe.Taky jsem prala na takové pračce kluci jsou po roce jen těch plen co bylo každý den taky moc rádi s manželem na tu dobu vzpomínáme.Preji krásné letní dny Iveta

    OdpovědětVymazat
  4. Veru ty vypadáš s těma rukávkama jako malý motýlek. S našima jsme nikam k vodě nejezdili, protože byla pořád nějaká práce a auto jsme taky neměli. Jednou jsme byli na Duchoňce a jednou jsem byla já s mamkou v Bulharsku. Ale plavat jsem se naučila na táboře a chodily jsme s kámoškama na koupaliště a dodnes si pamatuju, jaké jsme si sebou brali kvanta jídla, neboť u vody tráví a tenkrát neexistoval žádný bufet. Krásné odpoledne.

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)