čtvrtek 13. ledna 2022

pečené kuře s medem, skořící a citronem se zelím a bramborovýma špalíčkama

 tohle jídlo jsme taky objevili na netu

a ten recept se nám tak moc líbil

že jsme si řekli proč ho nezkusit

zkusili jsme ho s velkým úspěchem

a proto se dnes o něj s vámi dělíme



je to jídlo zimní

aspoň já to tak cítím

s jeho přípravou se začíná už večer předem

to si nejdřív dáte uvařit brambory ve slupce na knedlíky

a připravíte si marinádu 

ve větší misce smícháte :

šťávu a nastrouhanou kůru z půlky citronu

2 lžíce oleje

2 lžíce medu

2 lžíce sojovky

2 lžíce worčestru

1 lžičku sladké papriky

sůl

pepř

1 lžíce solamylu

a vše důkladně promícháte

a dáte do toho porce kuřete

a necháte v ledničce do druhého dne pěkně nasát


druhý den to vše dáte do pekáče

podlijete troškou vody

na každé maso dáte kousek másla

a ještě to celé pokapete trošku medu

do pekáčku přidáte

dva rozkrojené česneky

jednu celou skořici

2 badyány

a kolečko citronu do kterého zapícháte několik hřebíčků



a vše dáte péct na 160 stupňů


a mezitím co pečete si uvaříte

červené zelí

a bramborové knedlíky nebo  špalíčky


a pak už jen čekáte až bude hotový maso

a to jsou teda muka

protože ta vůně co jde z kuchyně vás nenechává v klidu

a vy už se vidíte u stolu jak tu dobroto baštíte


ale nakonec se taky dočkáte

a ve chvíli když mamina vytáhla pekáč z trouby

a řekla to kouzelné hotovo

věděla jsem že je vyhráno



no a takhle to nakonec vypadalo

a bylo to moc dobré



pokud máte rádi kuře

tak ten recept ozkoušejte

protože fakt stojí za to


no a vy mějte prima odpoledne

a my i přesto

že je dneska venku fakt šeredně jdeme ven




5 komentářů:

  1. Ahoj Verunko,doufám,že psaní zas nezmizí.To je dobře,že mamině to tak dopadlo,všem přeji hodně zdraví,když jsem byla mladá a někdo přál hlavně hodně zdraví brala jsem to jako frázy,ale uběhlo pár let a už vím,že je to moc důležité.Recept vypadá moc dobře určitě brzo vyzkouším a ukážu recept snaše taky ráda zkouší nové recepty.Hlídám malou dopoledne jsme byly venku a svítilo sluníčko až se vyspinká půjdem znovu,ale sluníčko se už schovalo.Mějte se moc hezky.Iveta

    OdpovědětVymazat
  2. Veru, to vypadá náramně, jen se sliny sbíhají...určitě vyzkouším, často děláme kuře alá kačena , nejčastěji v zimě pečené přímo na kyselém zelí, to se taky tak hezky prolne maso do zelí a obráceně.
    Pěkné odpoledne u nás je zataženo. Aťka

    OdpovědětVymazat
  3. Taková bašta hned po ránu, ještě si budu muset pár dnů počkat než začnu normálně jíst. Jsem po břišní chřipce, no to byla noc jak já říkám plná vášně a věčného převlékání. Dneska je mě už trošku líp, ale s jídlem je to ještě s velkou brzdou. Tomášek nám to přinesl asi ze školky, tak jsme se vystřídali všichni. Dneska bude na řadě opět něco lehkého, asi opět nějaká rýže, však to vydržím. U nás je dneska polojasno a za lesem mě příde, že se asi snaží sluníčko aspoň trošku vykouknout. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  4. Veru no teda to vypadá náramně, mám chuť se do toho pustit taky, kuře baštím často, hlavně stehýnka. Jsem moc ráda, že mamka je zas v pohodě. Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
  5. vyzera to výborne

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)