úterý 28. prosince 2021

černý kuba - recept



 základem tohodle našeho oblíbeného  jídla jsou sušené houby

kdo je nemáte nezoufejte

dají se koupit

 a jak říkala mamina 

tak v Bille je seženete určitě


a pak ještě potřebujete :

kroupy

sádlo

sůl

a kousek uzenýho masa


a jdeme vařit 

nejlépe den předem si namočíme zvlášť sušené houby

a zvlášť kroupy

a uvaříme si uzené maso

// vývar z něj pak použijeme třeba za dva dny na uzenou polévku s kroupama- mňam/

namočení kroupy slijeme a propláchneme

a dáme do hrnce s novou osolenou vodou vařit

mezitím si vymažeme pekáček ve kterém budeme kubu zapékat sádlem


když jsou kroupy měkké

slijeme je a dáme do velké mísy

přidáme k nim pokrájené uvařené maso

a pokrájené houby

přidáme prolisovaný česnek

trochu majoránky

a sůl dle potřeby


vše pořádně promícháme

a dáme do vymazaného pékáčku

umačkáma a poklademe plátky sádla

a dáme do trouby zapéct tak aby se navrchu udělala kůrčička

a pak máme hotovo



tak třeba se vám tenhle recept bude hodit a ozkoušíte ho


u nás je dneska šeredně

fouká, je zima a je tma





3 komentáře:

  1. Tak a konečně se ozývám. Kuba je dobrota a já ho znám přesně tak, jak jsi napsala. Houby prý se dají najít celou zimu, ale já žádný zimní nesbírám, já je totiž nikdy nevidím. U nás je toho sněhu a mrazu asi víc než okolo města a tak do lesa ani v zimě moc nechodím. Dneska tady máme taky šedivo a zimu s větrem. Je trochu sněhu, tak byly vánoce aspoň bílý. Dcera dávala ráno prát prádlo a spoléhala na mě, že ho pověsím a já jsem na něj statečně zapomněla, pověsila jsem ho až před chvílí. No nedá se nic dělat, dostala jsem puzzle a to já zapomenu na celý svět a skládám a skládám, ale už mám po skládání, už jsou hotový, ale byly dost těžký. Aspoň jsem si poskládala. Taky jsme byly po nějakých návštěvách a teď ještě Silvestr a to už bude den asi o 5 minut delší, tak se nám začne pomaličku vracet sluníčko. Už aby to bylo, nebaví mě pořád jen topit. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  2. Veru, kubu jsem straaašně dlouho nevařila, ráda se podržím přesně vašeho receptu a zkusím, uplně mi to tu zavonělo a navíc kroupy jsou velice zdravé.
    Mějte pěknou středu, pěkně nám ty dny volna ubíhají. Aťka

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem koupila houby v Globusu.Musím je důkladně vysušit a rozdrtit ☻ Moje drahá polovička je nesnáší ☺
    Přeji krásné poslední dny roku a do roku 2022 hlavně dobré zdraví ☺

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)