pátek 26. listopadu 2021

část 2. předvánoční čas byl v chaloupce

plný velkého očekávání

ještě ani nechodili čerti s mikulášem 

a děti  už z nich cítili velký  respekt

a bodejď by ne 


vždyť Toníček neustále tahal malou Bětušku za copánky

a mašličky , které jí do nich vplétala maminka


a což teprve Pepíček

ten v létě otevřel vrátka od ohrádky se slepičkama

a ty utekly na louku

a do večera je pak všichni museli nahánět domů


dokonce u hodná Mařenka měla malý vroubek

díky kterému se bála blížících se čertů

 potají totiž chodila na  hrneček se smetanou

kterou měla tolik moc ráda

namáčela do ní prstík

který pak blaženě s přivřenýma očkama olizovala


a pilná  Andulka

tak ta ve škole Josífkovi od Mašků

jednu plácla, to když se posmíval panu učiteli

když nemohl najít smyčec od houslí


a tak se stalo

že děti když přiběhly ze školy

byly jak vyměněné

tu pomáhaly se dřevem

a když ho tatínek štípal

svorně ho rovnaly kolem chaloupky

kluci zas mamince bez reptání nosili mamince vodu ze studny

a děvčátka zas pomáhala mamince v kuchyni a s malou Bětuškou


ano blížící se čas čertů a mikulášů

pomalu klepal na dveře

a ve vzduchu byl cítit první sníh



mějte moc krásný večer


a u nás už asi hodinu chumelí

a sníh drží



5 komentářů:

  1. Ahoj Veru, u nás taky padá a drží a já jsem se konečně dočkala a jsem nadšená. Uvidíme, jak ten sníh u nás dlouho vydrží. Povídání o chaloupce je krásné a romantické, těším se, až dojde na vánoční čas, já teda doufám, že budeš pokračovat. Krásný večer, já pořád chodím k oknu a kochám se.

    OdpovědětVymazat
  2. Jen piš,pěkně se to čte ! Jde Ti to.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Verunko,moc hezké čtení.U nás jen poprašek sněhu,ale zítra má padat tak uvidíme.Přeji krásné adventní dny.Iveta

    OdpovědětVymazat
  4. Zase krásné čtení a tak jsem jen vzpomínala na dětské čtení různých poudaček. Ráno jsem byla na očkování. Ruka zatím bolí jen málo, ale ono se to do rána trošku rozleží, ale to nevadí, hlavně, že už to mám za sebou. Pak jsme s dcerou jely na nákup a teď jsem ještě dodělala zelí na zítra. Dělala jsem kedlubnový a tak už mě zbyl jen jeden větší kedluben a ten asi skončí v polévce a zbytek v mrazáku a bude celá úroda ze zahrádky už uklizená. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  5. Veru, pěkně se to čte, tak mile.
    Sníh za okny vypadá báječně, byla by prima taková bílá zima, vánoce včetně, to by bylo supr.
    Přeji krásnou neděli s první adventní svíčkou. Aťka

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)