středa 21. dubna 2021

Jednoduchá roláda z kuřecího masa

masové roláda nebo i menší roládky

máme doma hodně rádi 

a mamina si to i ulehčila

aby nemusela roládu pracně rolovat a vázat

dělá jí takhle 


misku a někdy i formu na srnčí hřbet

si vymaže máslem

a dno vyloží anglickou slaninou


potom ji vyloží naklepanými kuřecími prsíčky 

/ osolenými a popepřenými/

potře je hořčicí

a dá vrstvu míchaných vajíček

párečky a naloženou kapii


celé to zakryje opět plátky masa

z vrchu to okoření grilovacím kořením

poklade anglickou slaninou

a plátky másla


 šup s tím do trouby

pečeme na 170 asi hodinu

a je hotovo

my to měli včera s novýma bramborama 

a byla to dobrota


a honem na komín

takže dnes nás čeká čapí okénko č. 


tak jak se čekalo 

tak se i stalo 

a Bohunka včera večer o půl desáté

snesla už čtvrté vajíčko

a aby toho nebylo málo tak Bohoušek už hned dneska  dopoledne zadělával na další



já už bych si ale další nepřála

protože bych měls strach

že pět už je hodně 

a že by byli od sebe už narození s větším odstupem

a mezi tím prvním a posledním

by byl velký rozdíl

a to malé by pak při krmení nemuselo mít dost síly na to se dostat k baště

a mohlo by tak dojít k tomu

co čápi v takovém případě dělají

že by toho nejmenšího prostě shodili dolů z komína

ale dost tohodle 

a raději k něčemu veselejšímu

jsem zvědavá jaká dostanou jména

tak mě tak napadlo

že když se narodí pár dnů po zmrzlých

takže by to mohli být Pankrác, Servác a Bonifác

a vždycky je jeden z čápů pojmenovaný holčičím jménem

no a tak by to mohla být Žofka

to aby se to k těm jménům pěkně hodilo


a teď něco pro zasmání


ale vtipný popisek k tomu dneska psát nebudu já

ale poprosím vás

takže co vás vtipného napadne

při pohledu na Bohouška se zobákem zabořeným do peří


a tím pro dnešek končím

mějte moc hezký večer

a zítra ahojda


a takhle nám to dneska bzučelo v čemeřicích



6 komentářů:

  1. Entweder Ballett oder er hat Flöhe. Euer Essen sieht lecker aus.

    OdpovědětVymazat
  2. Veru, napadá mě...,,Bohunkooo mám pro tebe schované pod křídlem to překvapení za všechna ta vajíčka...."
    jinak máte krásně stříkané čemeřice a ta roláda, jako už jsem jí kolikrát někde viděla ale ještě nezkoušela a na opravdovou z vykostěného kuřete jsem si taky nikdy netroufla, na tu je přebornice manželova mamka.
    Prima dny i když se ochladí, Aťka

    OdpovědětVymazat
  3. "Kam jenom jsem si schoval ty brejle, abych ty vajíčka přepočítal, není jich už dost?" "Je Bohoušku, necháme si něco na příští sezónu". Veru přeju moc pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
  4. Very, fotka s včelkou je nádherná. Roládu jsem dělávala, když nás bylo doma víc, teď už jsem ji dlouho nedělala, musím to napravit, vždyť jsem si kvůli tomu kdysi koupila formu :-) A popisek? Co si Bohoušek myslí: "Né Bohouši, drž zobák a nic neříkej, víš jak to dopadne zase se pohádame. Bohunka má přece vždycky pravdu." Posílám pozdrav z Kožuškova :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Teda, Bohoušek je pěkný erotoman, jestli má ještě málo vajíček, no asi je ještě mladý a výkonný. Ono je letos zatím dost vody a tak si asi myslí, že bude dost jídla pro velkou rodinku. K obrázku, jak si čechrá peříčka, bych možná řekla, kde jsem nechal to zrcátko, abych se prohlídl a hlavně abych se líbil Bohunce. Kuřecí roláda je bezva, taky jí dělávám. Dost často i vykostím kuře a dělám roládu tak z jednoho plátu, ale takhle je rychlejší. U nás sice svítí sluníčko, ale jinak je strašná zima, fouká severák a opravdu je hodně studený, to bude asi večer opět mrznout. Včera jsem zase něco udělala na zahrádce, ale ještě je tam práce dost, když budu chtít makat. Příští týden si chci připravit záhon o dvou brázdách na brambory, tak snad to vyjde a nebude pršet. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc vám děkuju za napsání, je to moc milé a povzbudivé v mém dalším pasní číst řádky od vás ♥

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)