čtvrtek 28. ledna 2021

Tyrolské brambory s vajíčkem

 tak tuhle dobrotu viděl taťka někde na netu

a okomentoval ji slovy

holky tak tohle zkusíme

a zkusili jsme

mamina taťkovi uvařila a oloupala brambory

pokrájela mu vše potřebné a taťka se dal do vaření


no a my teď spolu jdeme taky vařit


nejlépe dne předem si dáte uvařit brambory ve slupce

a po uvaření je slijete

pak si nachystáte dvě velké pánve

na jedné si společně osmahnete na kousky pokrájenou slaninu a cibuli

na druhou si dáte na trošce oleje / sádla/ opékat na menší kousky pokrájené osolené a opepřené brambory

a když na té první máte osmahnutou cibulku se slaninou

přidáte tam na kousky pokrájenou šunku

a ještě chvíli opékáte

a pak obě pánve smícháte do kupy

a máte téměř hotovo

ještě si na každou porci uděláte bulika

a je hotovo

nejdřív jsem nechápala proč tam přijde taky

ale s tím bulikem to dostane ještě lepší chuť

 


my jsme k tomu měli zelňačku 

a můžu vám říct že ještě dneska se olizuju

tak třeba to zachutná i vám


a u nás je dneska bez sluníčka

a od rána v jednom kuse chumelí a je nevlídno

ale to nevadí

doma máme pěkně teplo

svíčky svítí

tak to je prima 



 




mějte se moc hezky


10 komentářů:

  1. Ahoj Verunko,určitě vyzkouším,vypadá to hezky a je to rychlé.U nás prší tak jsme byli na takový kratší procházce.Mějte se moc hezky.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvetko ahoj, u nás od rána vydatně chumelí a tak už zas něco napadlo, je to i tak akorát mokré na sněhuláka, tak zítra budeme stavět, mějte prima večer a ahojda

      Vymazat
  2. Jé Veru to je skvělý nápad na rychlý a dobrý oběd, asi to udělám příští víkend. Že to je dobré vůbec nepochybuji, neb jsou tam samé dobré věci. S mamkou bychom byly spolužačky, já jsem na konci roku 64. Přeju krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško ahoj, no mamina je v listopadu a protože šla do školy o rok později / byla hodně malá a hubená/ tak byste se asi minuly, měj moc hezký večer a ahojda

      Vymazat
  3. Veru jsem bramborová takže to je přesně moje, brambory na všechny zpusoby. A líbí se mi jak volskému oku říkáte bulik, to jsem nikdy neslyšela. U nás je bulik teda spíše bulík takový malý polštářek pod hlavu, hlavně jako děti jsme je měli obrázkově povlečené a každý svuj oblíbený uplně místo mazlíka.
    Mimochodem dnes jsem měla puštěnou pohádku Dvě Cecilky, ta je celá v Kerkonošském nářečí, zajímavá a pěkná , z roku 1969.
    Pěkný večer, ještě s cácorkou? Aťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aťko ahoj, u nás se tak volskému oku říká i v restauracích a normálně to tak píší do jídelního lístku, a tu pohádku neznám, zkusím si ji najít a poslechnout, mějte taky prima večer a u nás ano

      Vymazat
    2. Veru tak mi ten váš bulik nedal, zapátrala jsem a ted už vím, že je to odvozené od buličího oka, a bulik je vlastně volek, tak to už má logiku:) a taky se tak prý říká lidově sasankám, ale pro vás to možná novinky nejsou:) Aťka

      Vymazat
  4. Mňam, to vypadá dobře a asi ještě lépe chutná. Atenhle název pro volské oko slyším, vlastně čtu, také poprvé. Hezké zimní dny - u nás dnes hooodně upršené.

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, tak tyrolské brambory jsou moc dobré a hlavně rychlé a volské oko se u nás říká volské oko, ale vůl, nebo bulík, to je stejné. U nás když jsem byla ještě malá, tak jedny lidi měli vola, měl takové široké rohy, byl jako koráb a ten byl většinou zapřažený do potahu při pracích na poli. To byl takový dobrák, že si od všech dětí nechal hodně líbit. Včera u nás většinu dnes padal sníh, dneska je zatím klid a mrzne. Ráno jsem dneska už vyházela cestičku ke dřevu a chodník už taky, ostatní počká asi na Martínka, aby se trošku hýbal. Ten už by tak potřeboval tělocvik, nějak se dost spravil, až jsem na něho včera koukala jako jojo. Ale on ještě poroste, tak snad nezůstane jako buchta. Ten pohyb teď chybí úplně všem dětem a samy od sebe se hýbat nechtějí a to je něco. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj,
    myslím, že som to už kedysi jedla, ale rada ich pripravím opäť :-)
    Prajem pekný víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)