čtvrtek 14. ledna 2021

tomu neuvěříte

 no my jsme taky nechápali

mamina ráno vstává první

má to tak ráda

pouklídí obývák od večera

a jde vyvětrat

a to poměrně nafest

otevře okno v koupelně 

a v obýváku

a nechá to pěkně vyluftovat

teprve pak pouští topení

a jak tak otvírala okno v obýváku

tak si všimla 

že tam nemáme budku pro ptáčky

no budky byla prostě fuč

tím jak bydlíme v přízemí

tak nám ji prostě někdo švihnul

tím že máme sníh tak bylo vidět

že někdo šel k oknu

tam s postavil na sklepní okénko

chytnul parapetu

a budku si vzal

a pak spokojeně odešel

nechápu tyhle lidi a tu jejich neomalenost

a to nejsme sami komu se tohle stalo

paní sousedka co tu bydlí vedla nás po Pytlíkových

je pedikérka

a tak na začátku prosince byla doma

protože nemohla pracovat bylo to zakázané

a tak si napekla už všechno cukroví 

dala si ho do krabic

a dala na okno

no a jak to dopadlo vám nemusím asi přát

ukradli ji ho všechno ten večer předtím

než zas všechno bylo v půlce prosince otevřené

a ona mohla druhý den jít zas do práce

ani už pak neměla ani chuť a ani sílu péct nové

hrozný lidi to jsou co tohle dokážou udělat


a my než seženeme novou budku krmíme zatím takhle

a ptáčků jak vidno to nevadí


a u nás pořád chumelí

vlastně v jednom kuse už od včerejšího rána

a tak sněhu už máme docela dost

a to je prima


tahle fotky jsou z neděle

to jsme ještě tolik sněhu neměli 

a ten den svítilo sluníčko





a včera jsme měli k večeři trhací chleba

neměli jsme ho už někde od podzima

a tak přišel k chuti



a Barušce se včera podařilo štípnout mi plyšáka

a tak  na chvíli zanevřela na svýho medvěda

a takhle si to pak s tím ukradeným užívala


no a vy mějte krásnou středu 
a zítra zas ahojda



19 komentářů:

  1. Very, to jsou lidí, ukrást krmítko, to nechápu, co takové lidi k tomu vede. My máme krmítko na každém rohu, celkem pět a šesté jsem dostala od Ivanky a Honzíka na vánoce, ale to je zatím na verandě.Ptáčci k nám nějak málo lítají, krmítka mají plná slunečnic. Musím ti poděkovat, že si nám poslala sníh, hned na druhý den začal padat. Věděla jsem, že je na tebe spolehnutí a že to s Krakonošem domluvíš. Je ho zatím trošku, ale je bílo a pořád připadává, sice pomalinku, doufám, že se dočkám i odhazování, ne jenom zametání chodníku. Až budu příště dělat zelňačku, dám taťkovi vědět :-) Mějte se tam na horách krásně a zdravíme všechny z Kožuškova :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško ahoj, nám hodně lítají ptáčci nejvíc sýkorky a kosáčci, jé tak to jsem ráda, že i vy už máte sníh, a my měli zelňačku dneska a šunkafleky , tak se taťka dočkal, my totiž na ní úplně zapomněli, ale jsi moc hodná, že na taťku myslíš, mějte se moc krásně a ahojda

      Vymazat
  2. Teda, vy tam máte drzý zloděje, aby jim pazoury upadly. Na parapetu máte hlavně sýkorky, u nás jich je taky dost, ale jsou tady i jiní ptáčkové. U nás už je sněhu až dost, už by padat nemusel, ale hlásili, že bude ještě padat, tak hurá k lopatě a házet. Dneska jsme s mladým házeli hned ráno co vstal a pak ještě přijel z práce a vytáhl frézu a tak je aspoň část vyházená, ale pořád padá, tak to za chvíli není ani vidět. Musím dneska kouknout na skleník a asi vezmu sebou hrábě nebo lopatu a budu tahat sníh ze střechy dolů, je ho tam hodně a dokud není moc těžký a je to jen takový prašan. Ráno jel 2x pluh a když jsme za ním koukali, tak po silnici jen tancoval, měla jsem docela obavy aby nezahučel do stoky, není to žádná legrace, moc špatně se v tom i chodí. Dcera dneska cestu do školky vzdala, já jsem byla ráda, aspoň se nic nestane, špatně se v tom chodí, natož jezdí, hned to podjede a je to nekontrolovatelný. Tak jsou dneska klucí doma oba a na nákup pojedeme asi až to půjde. Ještě že máme doma pořád nějaké zásoby, jsme na to zvyklý, že občas přijde nějaká nepředvídatelná událost. Na ten chleba mám docela chuť, mohla bych si něco podobného udělat, mám doma všechny ingredience, tak až mě bude honit hodně mlsná, tak něco spáchám, kluci jsou doma, tak by s tím pomohli a bylo by brzy snědeno. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko ahoj, taky už máme hodně sněhu a ty kupy u chodníků kam hrnou vyhrnutý sníh už jsou větší jak já, ale je fakt , že já jsem prcek malej, mějte se tam moc prima a nezapadněte mi a děkuju za prima psaní

      Vymazat
  3. Veru jak dva živý, ti vaši pesani:)
    no s tím krmítkem to taky nechápu, a to cukroví ještě míň, chudák paní, tolik práce, ptáčkům taky sypu i několikrát denně plné krmítko, jedno nasypání je skoro kilo slunečnice a než přijedu třeba za hodinu z města je prázdné, je na zahradě u stromu pro mezipřistání a lítají k nám opravdu hodně.
    No a ten trhací chleba jsem dělala asi jednou, díky za připomenutí, k čajíku další výborná dobrota.
    Pěkný zachumelený den, u nás padá, tak jemně a bude dobře lepit na stavění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aťko ahoj, k nám taky hodně ptáčci látají a do krmítka co máme venku tam chodí taky a tam chodí pravidelně i dvě hrdličky a ty vždycky létají spolu, jedna bez druhé nedá ani ránu, mějte taky moc krásný den a ahojda

      Vymazat
    2. Veru , vidíš a já si říkala že jsem se zapomněla podepsat:) a k nám lítá hejno hrdliček, ty většinou sbíraj po zemi.

      Vymazat
    3. Aťko já už tě poznám i bez podpisu

      Vymazat
  4. Vernko,takovým nenechavcům bych urazila ruky!To je děs,co se děje.a moje sousedka říká,že bude ještě hůř,protože lidi nemají peníze.No,já nevím,asi jen o penězích to nebude..Jsou lidi,kteří nemají svědomí...
    Taky sypu ptáčkům,krmítko mám už několik let před domem,nikomu tu nezavazí..Možná tady na dědině je to jiné než ve městě..
    Přeju krásné zimní dny!já teď ven nemůžu,už 2.týden ležím se zánětem prudušek.Takže jsem ráda za každý příspěvek,co kdo na svém blogu napíše,ať se můžu aspon trochu pokochat.Pěkný den!Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni ahoj, tobě přeju hlavně brzké uzdravení a neboj nápadů na psaní mám hodně a na zítra už mám článek napsaný, tak budeš mít co číst, měj se tak nejlíp jak jen to půjde

      Vymazat
  5. Verunko, tak to je opravdu smutné, že někdo dokáže vzít i krmítko ptáčků. Vím ale, že u vás stejně strádat nebudou. Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavli ahoj, lidí jsou zlí / někteří/ a jejich chování nepochopitelné, měj se moc hezky a ahoj

      Vymazat
  6. Je to smutné.Budka mu nebude k ničemu.Protože když má srdce budku ukrást-kde by vzal v srdci pomoc jiným.Paní sousedky je mi upřímně líto...
    Přeji krásný den.Tady taky hodně nasněžilo.Teď je obloha nádherně modrá,sluníčko svítí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi ahoj, no to máš pravdu, sotva ten někdo bude chodit kupovat semínka a pak je s láskou sypat ptáčkům a pak se těšit z toho jak jim chutná, mějte doma s pánem taky moc hezký večer a ahojda

      Vymazat
  7. Veru z toho je mi smutno, co všechno lidí ukradnou, nechápu, co z té budky bude mít. A tomu zloději cukroví bych přála pěkný žlučníkový záchvat. Sníh opět závidím, u nás je asi nějaká bezsněhová zóna. Aspoň jsem se poveselila u fotky s Baruškou a plyšákem. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško ahoj, no je to hrůza, a Baruška ta má dneska zas pěkně rozjeto, lupmapí od samého rána, měj se taky moc prima a ahoj

      Vymazat
  8. Verunko, ten chleba vypadá mooc hezky, jak se prosím dělá, máš tu někde recept? Děkuji Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško já recept v nejbližších dnech sem dám, slibuju a měj se hezky

      Vymazat
  9. Verunko, u nás máme plná krmítka, ale nejsou u nás ptáčkové...ani ti vrabčáčci, kterých bývalo všude plno. A vždycky k zimně patřily vrány "krákoralky"...taky nejsou. Je to teď takový smutný čas...

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)