úterý 29. prosince 2020

tak jsem si říkala

 že dneska nevím o čem vám busu psát

vždycky už tak nějak dopředu vím o čem budu brebentit

a dneska nic 

jenže to platilo do chvíle

než co se mamina přihnala s Baruškou z venku

oči měla navrch hlavy - tak jak to umí jen ona

a koukejte co jsem venku našla pod smrkem na louce

nejdřív prý myslela že je to ježek

a už prý přemýšlela co sním 

kdyby náhodou byl malej

a hrozilo by

že by tak zimu nepřežil

ale když přišly s Baruškou blíž

tak zjistily

že je to tak velká šiška

doma jsme ji pak změřili a má 26 cm

jak se jí tak podařilo narůst to vůbec nechápem

je to ta napravo s porovnáním s jinýma šiškama co doma máme 


a radost z ní měl i taťka

hned s ní jako správný zahradník zaklepal

a ony z ní začaly padat semínka


no a tak ty největší z nich 

už máme zasazený v květináči 

a ostatní se dočkají na jaře 

kdy je pak zasadíme do velkého květináče na zahradě 

a třeba se jim bude dařit tak

že rozšíří  náš mini les na zahrádce


a jak jsem teď hledala tuhle fotku
a listovala v albech
tak jsem zjistila
že už mi zas chybí spaní na chatě 
a sezení do dlouhého večera venku na verandě
no však ono to uteče a zas se dočkáme
však sluníčko už se k nám zas vrací a dny se nám pomalinku protahují

a vy se mějte moc hezky
a my pádíme na procházku

4 komentáře:

  1. No, to je pořádný obr, tak snad se povede a semínka aspoň 2 vyrostou. Jen mám takový dojem, že by měly projít mrazem, já vím už mrzlo, ale možná že by neškodilo aby aspoň pár se dalo ještě na nějakou chvíli třeba ven i s květníkem. Já jsem jednou zasadila semínka ze šácholanu,( magnolie) toho staršího druhu a klíčily asi půl roku, tak nespěchejte s vyhrabáváním, na to jsem taky expert a pak klíčky ulámu. My jsme taky byli dneska na procházce, ale do lesa jsme dneska nešli, potřebovali jsme do kontejneru s odpadem a tak jsme prošli druhou stranu a foukalo to jako o závod, tak jsme byli pěkně vyfuněný. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Věrko, moc děkujeme za radu, puclák se semínkama už je venku na okně , mějte doma krásný večer a ahojda

      Vymazat
  2. Ahoj Verunko,takhle velký šišky mi jednou přinesl náš známý,rostli jim u práce dal mi jich asi dvacet nějaké jsem rozdala a už několik let je používám venku na vánoční dekoraci,letos jsem jich dala ven jen pár,protože ze líbily našemu Dastíkovi z výzdoby mi toho moc nezbylo kam dosáhl všechno zlikvidoval.I nám už došly některé druhy cukroví letos jsme s ním nějak zamávali.U nás dneska pět stupnů tepla,ale pěkně foukalo.Mějte se moc hezky.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko ahoj, tak naší Barušku naštěstí šišky nechávají chladnou a nechává je na pokoji, taky mějte doma moc hezký večer a ahojda

      Vymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)