pondělí 9. listopadu 2020

strouhaný koláč s tvarohem

 


tenhle koláč máme doma hodně rádi

mamina ho má už kuchařce 

kterou si psala někdy ve 13 ti letech

a tak to znamená

že už ho má napsaný víc jak 40 roků

takže pro vás co ho neznáte

recept je do dortové formy :


30 dkg polohrubé mouky

14 dkg másla

1 vejce

8 dkg cukru

2 lžíce kakaa

1 skořicový cukr

1 prášek do pečiva


náplň :

2 tvarohy / kostky ne ve vaničce/

1 vanilkový cukr

citronová kůra

rozinky

cukr dle chuti


ze všech surovin vypracujeme těsto

oddělíme z něj 1/3 a dáme si ji stranou

ostatní těsto nastrouháme do formy vyložené pečícím papírem

lehce rovnoměrně provnáme

dáme tvarohovou náplň

a nakonec nastrouháme oddělený zbytek těsta

pečeme na 180 asi 30 minut

/ale respektujte vaši troubu/

a je hotovo


a dneska mamina byla na velkém týdenním nákupu

kupovala tak jako vždycky

maso, ovoce, zeleninu, sýry, vajíčka a vše ostatní co potřebovala

tyhle nákupy pak moc ráda uklízím

vždycky se tam najde pár drobností pro mě

co mi ale dneska udělala ještě větší radost než dobroty pro mě

bylo úplně něco jiného

dnešní nákup totiž hodně voněl po vánocích

v taškách jsem našla skořici, vanilku, oříšky,

polevy, mouky, cukry, kokos.......

asi vám nemusím jak jsem se z toho těšila 

jo jo už se nám to blíží..





tak mějte moc hezký večer

a zítra zas ahojda




15 komentářů:

  1. Ahoj Veru, koláč vypadá náramně, určitě ho v brzké době vyzkouším. Teď jsem se přestěhovala a tam kde jsem bydlela dřív jsem neměla troubu. Teď už jí mám, tak můžu péct do alelujá. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško ahoj,jé tak pak dej vědět jak ti chutnal a měj moc pohodový večer a ahojda

      Vymazat
  2. Veru, i když strouhaný koláč peču, tak na plech, tenhle je fajn do dortový formy, tak zkusím taky, stejně každý recept je vždycky malinko jiný. už jsem taky měla minule v nákupu kokos apod. , však ono to hrozně utíká, už zas bude pulka listopadu.
    Mějte fajn večer. Aťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aťko ahoj, my už na plech nepečem vůbec, pro nás to je moc a tak pečeme už míň, ano ve středu už je Martina a o mám pocit, že jsem se ještě nedávno koupala v bazénu, mějte se doma moc hezky a ahojík

      Vymazat
  3. Ahoj Verunko,tenhle koláč taky máme moc rádi.Já už mám taky nakoupeno na pečení a už sepsáno co budu péct už se na to docela těším.Přeji krásný večer.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko ahoj však já už se taky těším na pečení cukroví a perníčků, však ono nám to uteče a už nám to všechno bude v kuchyni pěkně vonět, mějte se domahezky

      Vymazat
  4. Very, jak vidím, ty už žiješ vánocemi.Taky už plánuju ;-) Ten koláč jsem kdysi dělávala, už jsem na něj zapomněla, tak bych to měla napravit :-) Všechny vás zdravím z Kožuškova :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško ahoj, no já už jsem tím pohlcena a to docela ráda a dobrovolně, mějte se v Kožuškově moc moc hezky

      Vymazat
  5. To jsi nám tak nachystala sladkých dobrůtek. Já zatím ještě ani nevím, co budu letos péct, kromě těch dobrot, které jsou stálice. Jen jak začne trochu horší počasí, tak už se vidím, jak vytahám všelijaké recepty a budu vybírat, tohle bych mohla zkusit a tohle taky, už se vidím, já to tak mám každý rok. Včera bylo u nás po ránu tak nějak slibně, ale pak se maličko zatáhlo a sluníčko bylo jen málo, ale i tak to bylo fajn, mohla jsem ven. Měli jsme tady kontejner na podzimní sběr a ten byl plný do hodiny úplně, až nahoru, ale je to fajn, že už lidi netahají krámy do lesa. to přijelo třeba auto s vozejkem domovního odpadu a šup už to bylo v klese, já jsem vždycky nadávala. Když už to mají na vozejku, proč to neodvezou rovnou do sběrného dvora a hyzdí les. To už několik let není. Taky je v lese hnedka líp. Mávám od Ještědu. Zase je ze mě Jirásek. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také si říkám, proč lidi z řadovek naloží krámy na vozík a vezou to místo do sběrného dvora, který máme přímo ve městě, do našich popelnic na sídlišti. Kdyby to alespoň dali dovnitř, ale naskládají to vedle, protože se to tam nevejde. A pak se divíme, že platíme pokutu, že přetěžujeme odvoz technickými službami.

      Vymazat
    2. Věrko ahoj, my taky kousek od nás máme natrvalo ten velký železný kontejner co se nakládá na náklaďák a tak je to fajn, lidi se už taky naučili a tak se už nikde u popelnic neválí nic velkého co se tam nevejde, měj se Věrko a všichni u vás moc hezky a děkuju

      Vymazat
  6. Vyzkouším ☺ Mám novou troubu a baví mě teď pečení.O Vánocích nechci moc přemýšlet.Asi nebudou nic moc.Byli jsme zvyklí sejít se všichni(i když už je nás hodně)u nás.Letos to bude asi jiné.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi ahoj, jé tak to jsem ráda, že ozkoušíš, o vánocích to bude určitě jiné, my jsme taky plánovali, že pojedeme za Rozinkou k nim na vesnici na Mikuláše, ale prd nikam nepojedem,nejenže nemůžem, ale ani toho vesnického mikuláše mít nebudou, mějte doma s pánem moc hezký večer aahoj

      Vymazat
  7. Ojoj, ten koláč vypadá výborně. Na vánoční pečení už se docela těším, i když asi ty letošní nebudou o nějakém setkávání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju a těším se taky a přeju moc hezký večer a taky aby se noha brzy posílila

      Vymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)