pondělí 28. září 2020

Pojďte se mnou do staré

školy

a to prostřednictvím starých fotek 

které má mamina po babičce a dědovi

začneme třeba dědou

děda Ruda se narodil v roce 1918

a tohle jsou jeho školní fotky


tahle  první je asi z první třídy

myslím si tak podle toho jak jsou dětičky na ní ještě malý

děda je na ní v poslední řadě třetí zleva

a nevím jak vám

ale mně ten pan učitel přijde docela přísný


a tady už nám děti trochu povyrostly

a vypadá to na 1 ročník mešťanky

a tady už to je výhradně klučičí třída

a jsou na ní hnedle tři učitelé

a všimněte si kolik kluků nemá boty

a děda je opět v poslední řadě 

tentokrát třetí zprava


a ještě jednu dědovu školní fotku mám

a teda je ještě někde z obecné školy

jsou na ní ještě holčičky i kluci do kupy

a co je zajímavé

jakou měli mladou paní učitelku

a opět hodně dětí je bez botek

a děda je opět v poslední řadě

tentokrát druhý zleva


a teď se mrkneme na jednu školní fotku babičky Věrky

ta se narodila v roce 1922

nevím ze které to je třídy

hádám tak asi ze šesté nebo sedmé

a všimněte si kolik jich bylo ve třídě

a jak opět mladou paní učitelku měly

a ještě jedno mě napadlo hned jak jsem na fotku koukla

většina slečen asi chodila ke stejnému kadeřníkovi

a ten na všechny používal stejný hrnec

protože mi přijde že jsou všechny hodně podobně učesané

vypadá to, že v té době byly asi moderní krátké vlasy na mikádo

a ještě je srandovní 

jak v té první radě mají všechny slečny úplně stejně srovnané nohy

a babička je v poslední první zleva


a to je dnes ode mne vše

mějte všechny moc hezký večer

a zítra zas ahojda



 

12 komentářů:

  1. Mám moc ráda staré fotky.Celá léta jsem chtěla staré fotky,které zůstaly po mé mamce...zmizelo všechno,nejen fotky.
    Přeji pěkný týden ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi ahoj, taky máme doma moc rádi tyhle fotky a když k nim mamina i vypravuje to co o nich ví, tak to nemá chybu a včera byl den jak na to dělaný,měj moc krásný večer a ahoj

      Vymazat
  2. Veru, to jsou úplné poklady, nádhera a co vše se z nich dá vyčíst.
    Dobrou noc. Aťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aťko ahoj, taky si je moc ráda prohlížím a vždycky si představuju, jak to asi tenkrát bylo, mějte doma hezký večer

      Vymazat
  3. To je takové legrační koukání a když to vezmu, tak moje maminka se na fotkách česala taky tak a kabelku nosily dříve ženy pod paží i kdyby byla nevím jaká. Z fotek se dá opravdu číst hodně. Pěkné pokoukání. U nás je mlhavo a něco jemného a mokrého padá, vůbec se mi ven ani trochu nechce. Je dost chladno, asi budu muset zase topit. Mávám od Ještědu, Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko ahoj, děkuju a u nás nakonec odpoledne nepršelo a tak jsme se dostali i na procházku a tak to bylo prima, mějte doma krásný večer

      Vymazat
  4. Mam moc rada fotky a stare nejvic.
    Ja mela presne ten samy uces,co devcata na posledni fotce.
    Ale bos za me uz do skoly nikdo nechodil.
    Mej hezky den !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni ahoj,ty máš podobný účes i teď, jen o malinko delší a taky ti to moc sluší, měj krásné odpoledne a ahoj

      Vymazat
  5. To jsou krásné retro fotky. Ta jedna paní učitelka vypadá moc mladě. Ve dvacátých letech nastala doba zkracování a všechny slečny i ty školou povinné nosily stejné mikádo a slušelo to každé. Mě se mikádo taky líbí, ale mám tak hrozně jemné vlasy, že ho nemůžu nosit. Veru snad jsem napsala správně toho mailíka, mrkni prosím tě, jestli ti přišel. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško ahoj, mejlík došel v pořádku a my po neděli až půjde mamina do města, tak ti to hned pošleme, měj taky moc hezké odpoledne a ahojda

      Vymazat
  6. Ahoj Verunko,hezké fotky tyhle staré černobílé mají své kouzlo.Jednou jsme dostali černobílou fotku naší usedlosti máme ji zvětšenou a zarámovanou je hodně stará.Počasí je dneska u nás docela dobrý tak půjdu na zahradu.Dopoledne jsem byla na velkém nákupu mám nakoupeno alspon na čtrnáct dní nerada ted jezdím nakupovat.Přeji krásné odpoledne.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko ahoj, jé tak to máte doma velký poklad, u nás skoro dnes celé dopoledne
      jemně mrholilo a tak nic moc, teď už to vypadá o malinko líp, mějte se doma moc krásně a ahoj

      Vymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)