pondělí 28. září 2015

sváteční sluníčko a z kuchyně

a víte jak dopadlo moje noční pozorování měsíce

neslavně Úžasný

poté co mě ve čtyři vzbudil budík na telefonu
a já ho zamáčkla, otočila se a spala spokojeně dál
tak si zatmění klidně proběhlo beze mně
nevím jak je možné
že s tím na mě nepočkali
než se vzbudím Překvapený


naši se vzbudili něco po páté a to už bylo taky po ptákách
tak třeba někdy příště

co mě ale zaručeně po ránu vzbudilo bylo sluníčko
co nám nakukovalo do chaty







a dosvítilo až na mamčino vaření

na právě vznikající vepřovou roládu S vyplazeným jazykem


na tenhle víkend už potřetí vařený jablíčkový kompot
do kterého mamina před vařením přidává i rozinky Smějící se
a někdy i ty namočené v rumu


a určitě se mu moc líbil i švestkový koláč
tady právě vytažený z trouby
tak krásně nám provoněl chatu S vyplazeným jazykem


a jinak víte čím si po večerech voníme v aromalampičce

tak třeba badyánem, kouskem vanilky nebo skořice či levandulí

a včera to byla pro změnu sušící se pomearančová kůra na kamnech


a víte proč

no je to tak
sestra od naší paní zubařky co jí mamina dělá i papíry
tak pracuje v zahraničí jako uznávaná docentka ve výzkumu
a byla to právě ona co naší paní doktorce a tak pak zas nám
zakázala používat veškeré voňavé svíčky a oleje
včetně té nejznámější značky
dlouhodobým výzkumem zjistili
že jejich pálení je pro člověka horší
než když žije v přítomnosti kuřáka co se týká karcinogených látek
co vznikají při spalování těch umělých vůní

to víte, že námto taky nebylo zrovna jedno
ale smířili jsme se s tím
a začali doma vonět starýma osvědčenýma vůněma Smějící se
a taky to jde a je to hlavně zdravé

tak a my odpoledne zkusíme pouštět draka
dopoledne jsme jednoho za pomocí těch grilovacích špejlí
co jsme s taťkou šlohli mamině , vyrobili
tak uvidíme jak se nám zadaří
vítru nás fouká hodně velký
tak třeba nám i poletí Smějící se
a vy mějte moc hezký sváteční den
a jinak už v tom mám zas zmatek
pořád si myslím, že je neděle
a zítra zas budu mít určitě za pondělí Smějící se

takže ahoj
a já se zas ozvu



Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)