čtvrtek 1. září 2022

to jsme tak navečer seděli a

mamina s taťkou vzpomínali jaké to bylo poprvé ,

a nejen poprvé ve škole

a já jako vždy seděla potichu jak puťka a poslouchala a poslouchala

a teď když už všichni spokojeně spí

a já až za chvíli až to dopíšu

půjdu si už taky lehnout

a budu si v duchu  představovat jaké to podle  vyprávění mamina a taťky asi ve škole  bylo


taťka vyprávěl

že když šel do první třídy

tak ho doprovázela maminka s babičkou

měl na sobě parádní oblečení

které se skládalo ze šedivých tesilových kalhot

bílé košile

a na zádech si pyšně nesl červenou aktovku


do školy to měl sotva 100 metrů

cesta vedla přes lávku přes potok

pak se vyběhlo do kopečka a ta´tka byl ve škole

no a ten potok byl velký problém

vůbec pro kluka a jeho necelých sedm roků

nějaká lávka taťku vůbec nezajímala

a tak potok překonával skokem přes něj

no jenže ne vždy se to povedlo

a ta´tka skončil v potoce

jednou mu poté co si cestou ze školy u potoka hrál

aktovka nepozorovaně odplavala

a taťka na ní úplně zapomněl a došel domů bez ní

o to větší pak bylo pozdvižení

když ji přinesl soused

který měl stavení u potoka kousek od lávky

a aktovka k němu připlavala


joo to mamina byla jiná školačka

ta se do školy moc těšila

a na svoje věci si dávala pozor

však než co se šlo do školy

tak aktovku měla snad 100 x zkontrolovanou

to aby na něco nezapomněla

a všechny nové věci v ní 

tužky a pastelky a penál pořád prý očichávala a hladila

jakou z nich měla radost

však tuhle lásku k papírnictví mám určitě po ní

a takhle my jsme to měli se školou


a vy mějte moc hezký pátek 

a ahojda













5 komentářů:

  1. Ahoj Verunko, mám dva bráchy a ty tu školu nebrali moc vážně,ale já jsem musela mít taky všechno v pořádku a srovnaný mockrát jsem jim připravovala penál úplně jsem na to zapomněla a při čtení tvého článku jsem si vzpomněla.Vcera šla poprvé do školy vnučka Elenka tak už se těším na zítřek na její zážitky.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
  2. Veru, prvně nemůžu nepochválit fotky jiřinek, ty mám moc ráda.
    Také se pamatuju na první třídu,aktovku jsem měla bílou a také jsem byla vzorňas a na vše opatrná. A také my máme vnučku od včera v první třídě a toho nadšeného prvňáčkovského vyprávění se nemůžu dočkat.
    Pěkný víkend . Aťka

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem šla poprvé do školy tak dávno,že si to nepamatuji.Do školy jsem se moc těšila. Měli jsme přísnou,ale moc hodnou p.učitelku Kaliberkovou.Já jsem ji milovala.Horší to bylo s bráchou.Denně jsem ho do školy vlekla,on mi z šatny utekl domů,tak se to opakovalo...Moji kluci spoléhali,že všechno nějak dopadne.Dcera byla taková ta "šprtka" musela mít večer všechno pod kontrolou.Na mladším synovi vidím jeho obdiv k sestře ☺.Vnuk si taky všechno kontroluje každý den(už je na střední)
    Verunko,přeji Tobě i rodičům pěkné dny ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Verunko,hezkou sobotu i neděli do Krkonoš.Jitka.

    OdpovědětVymazat
  5. Veru, první den ve škole si vůbec nepamatuju, ale červenou aktovku jsem měla taky, tenkrát byly na trhu jenom dvě - béžová a červená. Měli jsme v 1.třídě moc hodnou paní učitelku (vlastně soudružku), ráda na ni vzpomínám . Nebývala jsem úplná pečlivka, co se přípravy do školy týče, ale chodila jsem tam ráda, hlavně do družiny. Přeju krásný večer.

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)