pondělí 11. července 2022

vepřové na kmíně

 vůbec se nebráníme novým receptům

nemáme žádný problém zkoušet nové

i když tenhle není vůbec nový

ale spíš byl dlouhé roky pěkně zapomenutý



a tak když tuhle na něj taťka na Seznamu narazil

tak bylo jasné

že u nás brzy zavoní z hrnce


a naši při tom vzpomínali

že to už je pěkně dávno

/ to byli ještě mladí

a já malý prcek/

měli tohle jídlo oba hodně rádi


v té době neměli moc korunek

mamina byla se mnou doma na mateřské

a taťka pracoval v elektrárně

a tam měl nárok na obědy

když měl ranní tak tam obědval

a když měl odpolední nebo noční

tak si obědy bral v mražené podobě

a vždycky je pak na konci turnusu po noční

v baťohu na zádech na kole dovezl domů

/to jsme ještě neměli auto/


no a jedno z těch jídel co vozil domů

bylo i vepřové na kmíně


a my si ho teda zas po dlouhé době tuhle uvařili

a moc si na něm pochutnali

tak když budete chtít recept

tak vám ho moc rád anapíšu



mějte se moc fajn 

a ahojda





7 komentářů:

  1. Veru to vypadá náramně jedle. Pěkně bych si ty brambůrky rozmačkala do šťávy. Mňam 😋 Rozhodně recept napiš. Přeju pohodový večer.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Verunko,tak tohle vařím a máme to moc rádi vařila to moje mamka někdy to máme s bramborem nebo těstovinami.Moc vás zdravím.Iveta

    OdpovědětVymazat
  3. Takovou dobrotu jsme mívali také Verunko a nebudeš věřit,přesně jako vy ve fólii. Manžel totiž pracoval v teplárně u turbogenerátoru a nárok na obědy měl také. Vždy vybral dobroty na celý turnus dva,dva, tři a my měli o oběd na pár dní postaráno. Moc zdravím a přeji pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna jsem si po letech vzpomněla na vepřové na kmíně.No,nic...přismahla jsem to ☻.
    To byl fofr přendat to jiného hrnce,rychle vydrhnout připálený hrnec.Všechno zamaskovat☺ Podařilo se!!!!
    Přeji krásný den všem ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Very, my jsme to ve škole mívali s kolínky a já to zbožňovala. Dělávala jsem hodně kotletu na kmíně, ale už jsem na ní vlastně zapomněla, když je tolik jiného koření k mání, to kdysi nebylo. Musím tu dobrou uvařit, už se mi sbíhají sliny. Děkuju za připomenutí a moc všichni zdravíme z Kožuškova 🥰

    OdpovědětVymazat
  6. Veru, také znám z jídelen a nebráním se mu, i když doma obecně kmín téměř nepoužívam a když tak drcený, jeden strávník ho doslova nesnáší, někdy už mám na něj takovou chut že vařím dvojmo, pro nás s kmínem a přesně podle vás si ho také ráda uvařím.
    Mějte pěkné prázdninové dny, my už pocestovali po Moravě a ted zase do všedních dní a letně pokrokávat s pracemi doma. pa Aťka

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za připomínku tohoto skvělého jídla. Včera jsme si pochutnali :-) ED

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)