neděle 21. února 2021

včera to maminu chytlo

 a pustila se do oken

sundala všechny vločky z oken 

a myla a myla

prý už pouští náznaky jara domů

no ani se ji nedivím

tím jak máme město už týden zavřené

a kromě nejnutnějších cest nikdo nikam nechodí

tak vládne všude takový divný smutno a ticho

jak my byli v těch mrazech ještě zkraje týdne vděční ptáčkům

že nám chodili spokojeně zobat na okno

a dělali nám tak spolešnost

jenže jak se oteplilo

tak ptáčkové přestali lítat

a okno osiřeli

a ani jejich velká dobrůtka

loupaná slunečnice

co jim mamina přes zimu kupovala už je nezajímala

dřív když jsme větrali

tak bylo z venku slyšet zvuky aut, lidí, dětí

teď prakticky nic 

padne odpolední třetí čtvrtá hodina

a venku už nevidíte ani živáčka

a když náhodou jede auto

tak to už je zázrak

nikdy by mě nenapadlo

že něco takového

kdy venku nebude přes den ani noha

zažiju

je to takové smutné, prázdné, divné

a tak už se moc těšíme na jaro

až budeme na zahrádce

a tam uslyšíme zpívat ptáčky

budeme pozorovat včeličky jak pilně létají z kvítku na kvítek

a dokonce se i těším na to nekonečné milostné kvákání žab z jezírka

dočkáme se

příští týden už je březen a to už je hooodně nadějné

my tu teda ještě sníh máme

ale už to je takový ten špinavý a mokrý

ale ještě asi tak 15 cm ho je

ale i on jednou roztaje 

a polezou první kytičky

jejda jak já už se těším

a až už budeme na zahrádce

tak i když tam budeme sami

tak sami tam nebudem

jak už jsem psala budou tam s námi ptáčci, včelky , broučci, kytičky a sluníčko

a to bude moc fajn


jak já se těším až zas kleknu na kolena 

a budu fotit všechnu tuhle něžnou krásu






„Podívej se hluboko do přírody 

a pak všechno lépe pochopíš.“

mějte moc hezkou neděli

u nás je zamračená

lehce mrholí a je šedivo

ale zítra už zas má být líp a svítit sluníčko

tak hurá


12 komentářů:

  1. Veru i u nás je mrholivo a pošmourno. A tak to mám dnes doma samou svíčku.
    A tady u tebe něžné jarní záhlaví, příspěvek plný jarních kytiček, okna máte umytá , vy už opravdu voláte po jaru.
    A co jarní tvoření? mě ještě nechytlo, ted šmodrchám dlouuuuhý pruh poprvé z duhového klubka, a uvidím bud dokoupím a doháčkuju na dlouhou vestu a nebo nechám třeba jako nákrčník.
    Pěkný zbytek neděle a prima další týden, snad se sluníčkem. Aťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aťko ahoj,u nás dneska bylo úplně sejně, vyhlíželi jsme sluníčko a ono nikde,teť nic moc netvořím, ještě před těma mrazama jsem ušmodrchala nákrčník i pro Barušku a jak si panečku pak v něm běhala, mějte taky doma moc hezké dny a ahojda

      Vymazat
  2. Veru, ty jsi se teda rozepsala, ale já už se taky těším na jaro a tak nějak doufám, že s oteplením se situace zklidní. A bude prima, až se všechno zazelená a rozkvete a Fanouš bude mít co fotit. Krásný večer a dobrou noc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško ahoj, bude to prima až budou zas všude kytičky, už je to na mě všechno nějak dlouhé a ráda už bych fotila pěkně se sluníčkem a ne jenom na něj čekala, měj prima večer a ahojda

      Vymazat
  3. Very mám to jak mamka, když vysvitne sluníčko mám náladu uklízcí. Na okna se chystám tento týden. Taky bych si ráda zašla na nějakou kytku, aspoň k nám do zahradnictví. My sice zavřeni nejsme, ale taky je tu klid a málokoho vidím jít okolo. Venku už po sněhu zůstal sem tam špinavý flek. Už aby se dala hrabat zahrada, to bude jiná nálada. Dokonce se mi to i rýmuje :-) Těším se na tvoje jarní fotky. Buďte domá zdraví a nějak to musíme vydržet, snad tomu bude brzy konec ... Moc vás všechny zdravíme z Kožuškova :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško ahoj,tak my ještě nějaký ten sníh pořád máme, je ho dost ještě i na bobování, ale chodníky už začínají být bez sněhu, mějte se doma všichni taky moc moc hezky a ahojda

      Vymazat
  4. Nojo, to je jasné, jak vykoukne sluníčko, tak je všechna špína hned vidět dvojnásobně, to znám. Ale okna u nás ještě nekřičí, tak je zatím ignoruju, nejvíc mě honí vždycky třeba podlaha, nebo nábytek, jak na ně koukne sluníčko, tak já nevím všechno je nějak víc vidět. Na kytičky se moc těším na různé hrabošení v hlíně, už aby to bylo, ale dočkáme se a to je dobře. Hlavně když budeme zdraví. U nás máme zataženo a je nad nulou a taje. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko ahoj, no to máš pravdu, že sluníčko hned odhalí prach, co normálně vidět není, taky už se moc těšíme na práci na zahradě, ale dočkáme se, za pár dn už je březen a to už je hodně nadějné, mějte se doma moc prima a ahojda

      Vymazat
  5. Ahoj veru.
    Děkujeme za fotečky a psaní.Jsem taky ráda,že mám kam nakouknout pro něco milého.. :-)
    Náročné je to všude...no jo...Bude líp.. :-)
    Mějte se moc hezky a Barušce řekněte,že jí to v oblečku ale náramně..sluší.. :-)
    pa Eva od Olomouce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi olomoucká ahoj, moc děkuju za napsání a měj se taky moc moc hezky

      Vymazat
  6. Ahoj Verunko,krásné fotky.Taky to mám tak jak se udělá hezky hned bych se dala do jarního úklidu,ale ještě tento týden budu hlídat holky tak to nechám na příští týden.U nás je nádherně tak až přijdem z procházky půjdu ještě něco dělat na zahradu ted bojuju s krtkem nemůžem se ho zbavit,celá zahrada je jeden krtinec.Ráno jsem jela nakoupit,myslela jsem,že si koupím nějaké jarní kytičky,ale pak jsem si to rozmyslela a jela domů,abych se zbytečně nezdržovala po krámech.Moc zdravím.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko ahoj, děkuju u nás bylo dneska zas šeredně šedivo a měli jsme jen tři stupně, mějte se doma moc krásně a ahoj a užívej s holčičkama

      Vymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)