úterý 27. listopadu 2018

jo užívám si to


už se to blíží
v neděli začíná advent
a my už budeme zapalovat první svíčku Smějící se
doma to den ode dne víc a víc voní po vánočním čase
a já si to fakt užívám
jsem za to moc vděčná

tenhle předvánoční čas mám z celého roku úplně nejraději

a abych pravdu řekla
mám ho snad raději jak pak samotné vánoce
tak pak jsem trochu smutná z toho
že to všechno už zas pomalu bude končit






Krkonošský štědrovečerní rituál vrcholil večeří.
Panímáma postavila pekáč s hubovcem.
Každý dostal svou lžíci a pojídali vespolek.
Poté Panímáma pronesla proslov : " Pánbů dej, abysme se spolu po celej boží hod rounávali, tak jako u tohoto hubovce."
Pak položila pod pekáč peníz a dodala větu, kterou se neobracela k mocnostem vyšším, ale ke své rodině: Aby byl peníz vždycky poctivě vydělanej, ne jen tak hopsa - hejsa, takovej propálí kapsy a byli by z vás lidi nekalí.
Poté následovala štedrounice, koláče s vomastou, krájelo se jablíčko, házelo střevícem, pouštěly lodičky, zpívaly koledy.
Pak vybíhali haverlanti ven do sněhu a dívali se na hvězdičky a hledali tu betlémskou. Hvězdiček bylo na nebi bezpočet.
A všude kolem v kopcích svítila okénka chalup na cesty, které si sněhem proházeli sousedi mezi sebou a které spojovaly svět v nejkrásnější mapu lidské vzájemnosti ještě víc svázané kerkonošskou chudobou.........





a já vám teď přeju moc hezký večer
a brzy zas ahojda

jo a mám novou anketu
a hádejte jakou

Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)