čtvrtek 29. dubna 2021

letíme

 


Pálení čarodějnic (nebo také jinak řečeno Filipojakubská noc) patří mezi velmi staré lidové zvyky.
Lidé se podle tradic schází u ohňů a slaví příchod jara.
Hlavním smyslem byla oslava plodnosti.
Často rovněž věřili, že se v tuto dobu otevírají podzemí jeskyně a sluje, ve kterých jsou ukryté vzácné poklady.
Původně ale také lidé věřili, že se právě v tuto noc z 30. dubna na 1. května čarodějnice slétají na čarodějnický sabat.
Na ochranu před nimi a zlými démony lidé na vyvýšených místech zapalovaly ohně, což se později změnilo v pálení košťat.
Popel z takového ohně pak měl zajistit lepší úrodu a plodnost dobytka


no a my všechny jsme holky činu 
a tak zítra zas poletíme pěkně spolu

a protože blog, cz vloni skončil
a já už nevím kdo vlastně ke mně chodí a kdo ne
tak máme úplně nový a pro začátek skromný letový plán
který vychází z toho kdo mi píše do komentářů
a o kom aspoň trochu přibližně vím kde bydlí
takže kdo se chcete přidat určitě písněte
a já vás do mého letového plánu moc ráda přidám


takže startujeme s maminou v 17, 00 hod
a vydáme se směrem Morava
cestou jako první nabereme Aťku
v Malíně u Šumperku zamáváme Baruščiným rodičům
a už do Valašského Meziříčí pofrčíme pro Libušku
v Olomouci si to k nám přiletí  Evka 
pak to stočíme směrem Brno a tam se k nám přidá Jaruška
a nás bude čekat cesta směr Šumava
kde do svých řad přibereme Ivetu
a vydáme se směr Liberec 
kde pod Ještědem nabereme Věrku
a odtud už to máme jen coby kamenem dohodil do Německa
kde n nás bude čekat Brunhilda
a v tu chvíli budeme kompletní
a to je proto
že nevíme kam zaletět pro vás ostatní




takže se moje milé čarodějnice hezky na ten zítřek vyspěte
a žádné ponocování při vaření čarodějnických lektvarů


takže dobrou noc

a zítra košťatům zdar


16 komentářů:

  1. Very, to je super, už se těším na večer, to bude jízda, vlastně let. Pršet by nám nemělo, vypršelo se to v noci, lilo jako z konve a byla i dost velká bouřka, vzbudilo mě to. Je fajn, že si zase obnovila letový řád, určitě se ozvou i ti, co dříve lítali s námi. Príma den a všechny vás doma zdravím z Kožuškova :-)

    OdpovědětVymazat
  2. ahoj Veru, pár letů už jsem s tebou zažila, tak bych ráda letěla i letos. Zastav se v Praze

    OdpovědětVymazat
  3. Tak milé čarodějničky, moc se těším na Filipojakubskou noc a na rejdění všech čarodějnic. Pokud nebudu mít koště v pořádku, tak určitě budu mohutně mávat. Oheň u nás musíme přesunout na sobotu, protože mladý v pátek převzal za někoho službu, ale to by nemělo nijak narušit naše zvyky. U nás už svítí trošku nesměle sluníčko a tak snad zase trošku pohnu s něčím z mého plánu prací na zahradě a zahrádce. Včera jsem nasadila do připravených brázd brambory, tak snad dobře porostou. Dneska bych ráda nasela nějakou zeleninu na záhony, no uvidím. Zítra jdu na druhou dávku očkování a už se snad nebudu muset bát, že by mě koroňous zklátil. Mávám od Ještědu a budu večer sledovat rejdění nad špičkou Ještědu, to bude určitě paráda. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Verunko, tak dnes by to mohlo vyjít. Budu čekat v jedenáctém patře panelaku v Ostravě Porubě. Bude se vám tady líbit, máme hezké okolí. Já bych se na oplátku ráda koukla na vašeho Bohouška a Bohunku😀Ale já vím, že čarodějnice létají za tmy😀, tak, že viditelnost zhoršená. No nic, kouknu za dne přes kamery, čapící jsou úžasní, už se těším na malé. Tak letu zdar a bez nehod 😀😀😀

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem se neodepsala 🙈Daja z Ostravy 😂

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Věru,lítám s Tebou každý rok ,Maruška z Pyšely(od doktorů z Počátků),tak se pro mne večer zastavte.Hezký den

    OdpovědětVymazat
  7. Super trasa a čo ja??? Bývam v Dunajskej Lužnej, 9km od Bratislavy :-)
    Inak pekné čítanie...
    Prajem fajn víkend,
    Aďka

    OdpovědětVymazat
  8. Veronika, Danke für die Einladung. Ich freue mich sehr auf den Rundflug über das schöne Land. Brunhild

    OdpovědětVymazat
  9. To je prima že jste se mi zase ozvaly, moc za to děkuju a všechny vás bereme sebou ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Verunko,také s Vámi ráda poletím.Budu čekat v zahradní osadě Ořechy u Lipníka nad Bečvou.Těší se babka eva

    OdpovědětVymazat
  11. Veru, také se moc těším, ten letový řád mě včera překvapil a je dobře že se doplňuje.
    Takže na štastný a vydařený let. Aťka

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Veru.
    Děkujeme a pozdrav všem dalším šikulkám na zastávkách.. :-)
    Mějte krásný den,určitě si dáte něco dobrého.Bobulky vnučky jsou spolu s rodiči ti 1. na návštěvě druhých dnes,aby si holky užily čarodějničky,pohrály si a opékají buřty.. :-) a je fajn,že vyšlo počasí.
    Pozdrav všem,krásnou magickou noc a hezký víkend,Baruška už mě rozesmála skoky..do jezírka.
    Eva od Olomouce

    OdpovědětVymazat
  13. Verunko,budu čekat na Hukvaldským hradě.Letu zdar.Lenka.k

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé Hukvaldy, tam jsem jako malá bydlela, miluju to tam dodnes :-)

      Vymazat
  14. Jé to je prima, že nás je tolik, to se pěkně proletíme, košťata oprášíme a hezky se poveselíme. A třeba najdeme i nějaký ten poklad. I když největší poklad je, že jsme zdraví a máme kolem sebe lidi, které máme rádi. Hezký večer a sletu zdar.

    OdpovědětVymazat
  15. Moc moc jste mi všechny udělaly velikánskou radost, je fajn vědět, kdo ke mně chodí, moc vám za to děkuju a na další akce s váma všema počítám ♥

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)