pondělí 26. dubna 2021

Bavorské vdolečky


 jednou za čas na ně dostaneme chuť


a ta chuť se dostavila právě teď

a tak mamina zadělala těsto

rozpálila olej v rendlíku

připravila povidla

a umíchala tvaroh

a pustila se do díla


a náš recept

tak to je on

/ my jsme z něj dnes měli 9 vdolečků/


250 g polohrubé mouky

120 ml vlahého mléka

30 g vlahého rozpuštěného másla

30 g cukru

1/4 kostičky droždí

1 vejce

2 lžíce rumu

špetku soli



klasicky zaděláme kvásek

a pak vypracujeme těsto a necháme asi hodinu kynout

těsto pak vyválíme asi na 1,5 cm 

a vykrájíme kolečka 

a ty necháme zas kynout ještě asi 20 minut

pak si dáme rozpálit rendlík s olejem

a do něj vkládáme jednotlivé vdolky

do kterých jsme udělali uprostřed jedné strany důlek

no a tím důlkem dospod to dáme smažit

smažíme pod pokličkou asi 3 minut

poté vdolek otočíme a smažíme už bez pokličky

a je hotovo


nakonec je potřeme povidlama

přidáme ochucený tvaroh

a s hrnkem kakaa si můžete pochutnávat


a teď honem za čápama 

takže je tu už 

deváté čapí okénko

dneska mám pro vás velkou novinku

Betynka u nás na pivovarském komíně

včera večer snesla svoje úplně první vajíčko


moc zkušená ještě není

chvilku na něm sedí

pak zas třeba na hodinu odletí pryč

tak uvidíme jak to bude dál

další vajíčko by měla snést zítra večer

tak třeba pak už se to v ní probudí

a bude se o vajíčko lépe starat


a co naši Bohunka s Bohouškem

tak ti jsou vzorní

na vajíčkách se pravidelně střídají

a když sedí Bohunka

tak Bohoušek se o Bohunka hezky stará

nosí ji novou a novou podestýlku

a pořád jí ji načechrává


jen Bohoušek zas někde řádil

z jedné jeho cesty se vrátil na krku špinavý jak čuně

buďto se zmazal v řece

nebo na městské skládce

která je kousek od nich 

a kam on moc rád lítá


a to je ode mne asi všem

mějte všechny moc hezký večer

a od zítra se nám má už konečně oteplovat

6 komentářů:

  1. Ahoj Verunko,vdolečky už jsem dlouho nedělala a ty vaše vypadají nádherně akorát bych si k nim dala kafíčko.Díky za čapí povídání.Mějte se moc hezky.Iveta

    OdpovědětVymazat
  2. Veru, mě baví ty vaše recepty z menších dávek, už jsme taky povětšinou doma jen tři a tak i sladké na celý plech je skoro hodně, tak se mi ty tvoje akorát hodí.
    Ke vdolečkum mi taky nesedí kakao, já taky s kafíčkem nebo jsme mlíčňáci...
    Oteplování sice slibují ale asi si s námi počasí ještě laškovat bude, letos třešně na prvního máje asi málokde.
    Pěkné dny. Aťka

    OdpovědětVymazat
  3. Veru koblížky dělávala moje mamka a my jsme se po nich mohli utlouct, ale já si na kynuté věci moc netroufám. Betynka by se měla zaučit u Bohoušků, aby věděla, jak se má starat o vajíčko, Bohunka už je zkušená máma. Přeju krásný den.

    OdpovědětVymazat
  4. Hezký den, já se musím pochlubit. U nás na komíně už máme 5 vajíček rodičů Tíny a Toma. V loni malá Žofinka umřela, zůstali jenom Pankrác a servác, tak rodičové se letos snaží aby v tomto zimním počasí vydrželo aspoň nějaké potomstvo. No a koblížky jsou prudce jedlé - dala bych si, ale jsem dost líná je dělat. - Hezký den přeje Míla

    OdpovědětVymazat
  5. Teď bych si jeden nabídla, jen jsem je ještě neupekla. Dělala jsem dneska brázdičky na brambory, musela jsem trošku odpočívat, nějak mě to letos jde všechno pomaleji, jsem nějak víc unavená, to dělá asi to počasí. Ještě jsem přesazovala velkou kytku, tak jsem z ní udělala 3 menší a pár jahod jsem taky musela dát jinam. Teď by ten vdoleček bodnul, nabrala bych energii. Musím si je někdy upéct. Bohoušek se už snad sklidnil s tím rozmnožováním. To je příroda. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  6. MOc moc vám všem děkuju za napsání a Mílo, můžu se zeptat, kdeže je váš komín ?

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)