pondělí 15. března 2021

to kdyby náhodou

 jste měli nějaké to dobře vykrmené a přebytečné holoubě

a chtěli ho připravit rodině na velikonoce

tak mám pro vás u nás doma hodně oblíbený a osvědčený recept právě na holoubata

ne kecám

holubata žádný nemáme

a ni jsme je neměli nikdy k obědu

a asi kdybych o tom věděla

tak bych ho určitě nesnědla

asi už i proto

že se mi vždycky vybaví ta scéna z filmu Vesničko má středisková

jak Otík vylezl na holubník a tam 

fuj úplně ten zvuk nenávidím

ale teď už k tomu receptu

jen teda nevím kde bychom za dva týdny na velikonoce sehnaly ty nový brambory

no i když třeba už nějaký dovezený třeba budou 


a ještě k tomu patří polévka z chřestu

ten taky ještě není

a tak mi je divné 

že v tomhle svátečním jídelníčku na velikonoce ji dřív měli


a kdyby vám zbyly po koledě nějaký ty vajíčka

a jak to vypadá

tak letos zas určitě zbydou 

tak si z nich můžete udělat Ruská vejce

jo a určitě nezapomeňte na ten kaviár :)))


a kdyby jste měli pocit

že toho je na vás moc

a že nestíháte

tak jsem v té prastaré knížce našla ještě radu 

jak si najít domů služebnou:)))


a při čtení tohodle se mi hned vybavila Kristína z Bylo nás pět

tam se mi moc líbilo jak to obě i s paní Veškrnovou zahrály


a tak už víte co vařit na velikonoce

jak si sehnat služebnou

a tak já už můžu dneska končit

mějte moc hezký večer

a zítra asi zas se sněhem ahojda


a my doma jaro máme na každém kroku







14 komentářů:

  1. Veru, zajímavé čtení, i když při představě holoubat mi taky běhal doslova mráz po zádech, taky tu scénku a jí podobné nesnáším, chřest jsme nikdy neměli, to je třeba výzva:), naopak chuť na klasické ruské vejce mě občas přepadne a saláty všech možných kombinací u nás ted vedou.
    Služebnou bych já osobně mít nemohla, protože si všechno musím dělat sama a po svém.
    Jaro přivolávající kytičky máš opět krásně nafocené , taky jim neodolávám a kupuji.
    Tak zítra nám moc nezachumelte, u nás to bude spíše míchané s deštěm. Aťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aťko ahoj, jé tak to máš stejně jako mamina, ta by taky nemohla mít služebnou, ona to má taky ráda pěkně po svém, mějte doma moc hezký den a ahojda

      Vymazat
  2. Docela jsem se pobavila, že tam nejsou taky ještě skřivani, ti už by tady měli být, vždyť Řehoře už bylo. No a s tím sněhem u nás už zase leží, ale snad nevydrží a zítra bude z něho voda. Na procházku jsem ani nešla, protože než jsem pověsila prádlo, tak už bylo úplně jinak, tak jen chvíli na zahradě a šup zase domů. Po ránu ale vyšlo hodně lidí a dokonce i v tom dešti a sněžení taky chodili, ale to už se asi vraceli a domů se dojít musí. Já už chci taky jaro, musíme stejně vydržať i kdyby jsme nechtěli. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko ahoj, tak jestli u nás jsou už skřivani, tak to nevím, ale kosíci už po rádu dokážou pěkně zpívat na plný zobáček, my jsme taky byli včera na procházce, ale i nás pak už hnal d隍 se sněhem zpátky do auta, mějte doma prima úterý a ahojda

      Vymazat
  3. Holoubata s nádivkou jsme v dětství mívali dost často. Táta choval holuby a míval kvůli nim nepříjemnosti se sousedem, protože mu sedali na střechu. Mně by ale víc zajímala chuť toho bramborového salátu. Velikonoce jsem neměla nikdy moc ráda a tak jsme poslední dobou začali jezdit na prodloužené víkendy někam pryč. A letos už podruhé budeme dřepět doma, navíc bez dětí a vnuček. Už mě to nebaví. Co je toto za život? Jen samé zákazy a nařízení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, tak já mám velikonoce ráda i proto, že jsou na jaře , je pravda, že bez návštěv a koledníků jsou jiné, ale musíme doufat, že to jednou skončí a bude zas líp, já tomu věřím, měj prima dny a ahoj

      Vymazat
  4. No Veru řeknu ti, že ta služebná by se někdy šikla. Aspoň na umývání oken. Holoubata jsem nejedla, ale myslím, že to musí být lahůdka. Taky ale nesnáším ten zvuk z Vesničky mé střediskové, brrr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško ahoj, my jsme jednou měli takový ty maličkatý kuřátka na velikonoce, byli dobrý, ale masa na nich bylo maličko a tak už je nekupujeme, měj se prima a ahojda

      Vymazat
  5. Veru moc jsi mě pobavila, hlavně tou hospodyňkou:-) to bych měla dát přečíst mému muži, bo furt je mu málo, sotva ráno vstane....už oheň v peci plane,vaří , smaží a s dětmi se učí:-D do toho oběd uvaří a už se po domě otáčí:-D i bez hospodyně...jsem sama sebou hospodyně...ale co bych v této době dala za hospodyni....krásné dny přeje Valašská hospodyňka Hanka:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko ahoj, jé to jsem se nasmála, děkuju za to a přeju moc hezké dny

      Vymazat
  6. holoubata jsme jako děti jedly u babičky, líbilo se nám, že každý dostal na talíř jedno celé holoubě s nádivkou. Dneska už bych to nejedla, ale tenkrát mi to nepřišlo, na dvoře tam bylo plno "jedlých" zvířat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko ahoj, my jsme taky od staré babičky dostávali domácí králíky a slepice na polívku, a teď ty kupovaný i nevaděj, ale kdybych to měla chovat a krmit, tak bych to asi nesnědla, nešlo by mi to, měj se moc hezky a ahojda

      Vymazat
  7. Very, jak jsem začala číst, přesně ta scéna a to křupnutí se mi vybavilo, brrrr. A v zápětí vidím, že to napadlo i tebe. Jedna moje kolegyně z práce mi kdysi holoubata donesla, její manžel choval holuby. Nechtěla jsem je, ale ona mi je přímo vnutila, prý jak je to výborné i recept mi dala. Doma jsem je podle receptu upekla, ale nikdo se jich ani netknul, včetně mě. Jo kočky se tehdy měly královsky ... V práci jsem se nepřiznala, ale řekla jsem, že už bych je víckrát jíst nemusela, to aby mi je ještě jednou kolegyně nepřinesla. I když, jako krmení pro kočky ... né né né, chudáci holoubata. No a tu služebnou dělám už pár let, kočkám i Pepanovi. Vybrali si dobře, asi četli tento návod :-))) Ale mě to baví, už mě párkrát napadlo, že kdybych to dělala u cizích, měla bych za to aspoň zaplaceno :-) Děkuju za pěkný článek, pobavil mě. Zdravíme z Kožuškova :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Verunko,to jsem si dnes pocetla,moc pekne jsi to vymyslela.
    Holoubata jsem jedla u babicky,asi jednou v zivote.
    Sama bych nekoupila ani nepestovala. To je lepsi kralik !
    O sluzkach to je pekne cteni,my zeny delame sluzky cely zivot,at chcem nebo ne.
    Mej hezke utery !!!

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)