úterý 27. října 2020

víte co jsem dneska zjistila

 tak jsem si tak dopoledne listovala našima trutnovskýma novinama co nám dnes přišly

a zaujala mě zpráva o rozsvěcení vánočního stromečku na náměstí

jasně nic nečekaného to není

vánoce se blíží a stromek máme na náměstí každý rok

ale nejednou jsem zbystřila

datum rozsvěcení je 29.11.2020

honem jsem běžela ke kalendáři 

a opravdu se nespletli

od neděle za 4 týdny už začíná advent

 a my budeme rozsvěcet tak první svíčku na věnečkách

ty jo hrozně to uteklo

vždyť nám ještě dozrávají poslední maliny

a já se teda fakt už hodně těším

a taky jsem koukala na dlouhodobou přepověď počasí 

a kolem 20. listopadu už má chumelit

ááách


Vánoce v Kerkonoších začínajou už podzimem.
Náš kraj byl chudý a tož se muselo na vánoční pečení našetřit.
A to hned jak se po pasecký pouti po Václavě vykopaly bandory ze země.
Byly pak bandory den co den, se solej, s podmáslím, jako kucmoch, jako sejkory, v troubě se píkal žid nebo rozcuchaná neujesta, ale ponejvíc se vařilo kyselo s bandorama a to se snídalo i vobědvalo.


mějte hezké i když u nás upršené odpoledne 

a já se ještě jednou dneska možná ozvu

tohle bylo tak nějak navíc

12 komentářů:

  1. Jejda, to to letí. Já nemám letos ještě ani jeden dárek pro nikoho, to je pecka. Ani nevím co kupovat, když se nedá nikam zajít a vybírat, já nemám ještě nic ani pro děti, natož pro dospělé. Tak to jsme dopadly, že. Ale co hlavně zdraví, nebudeme se hroutit. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko ahoj, já už nějaké dárky koupené mám, všechno přes internet, co mi ale bude chybět, když jsem pak kupovala dárečky ještě na vánočních trhách, ale nic se nedá dělat, musí to tak být, že asi trhy nebudou,mějte doma všichni moc hezký večer

      Vymazat
  2. Veru, no to teda, to je frkot, a i když možná ta veřejná rozsvěcení letos moc nebudou, však my si poradíme,načerpáme z drobných jiných radostí, aj tak vánoce budou vánocema, já je mám taky hrozně ráda, dárky taky zatím nemám, řeším ted ještě oslavence, svátky a výročí podzimní.
    Hlavně všem zdravíčko. pa Aťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aťko ahoj, asi určitě nebude rozsvěcení stromu tak jak jsme byli zvyklí, ale bude prima když na náměstí bude a bude svítit, aspoň taková podpora to bude , že aspoň něco se nemění, mějte se doma všichni moc hezky

      Vymazat
  3. Ani,by mně nenapadlo,že to tak uteklo.Ale mám pocit,že letos ani dárky vybírat nebudu...Ale přáníčka prřipravuji.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi ahoj, utíká to všechno moc moc rychle, mějte doma s pánem taky moc krásný večer

      Vymazat
  4. Ahoj Veru.
    Moc pozdravuju,a přeju krásný svátečníé den.
    Moc hezké psaní,a vánoce se blíží...ano,budou trochu jiné...Mám koupeno pro vnučky bobulky,a jinak uvidím.
    Mám toho moc,byla jsem v neděli na pohotovosti trhat zuby...ale dobrý,mám to zašito a zvládla jsem to...Paní doktorka byla úžasná.
    Moc hezké vzpomínání na praprababičku,byla hezká.. :-) Krásný pohled,co dostala,a vzala si Josífka...
    Z filcu je to hezké,to jsem zvědavá,kam to všechno přijde...to bude les.. :-)
    Mějte se pěkně a pozdravuju všechny.
    Eva od Olomouce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi olomoucká ahoj, děkuju, tak hlavně, že to dobře dopadlo a hojí se ti to a zuby už nebolí, měj se taky moc hezky a ať už je jen líp a líp

      Vymazat
  5. Ahoj Verunko,letí to strašně moc rychle já už taky koukala,že letos bude první adventní neděle už v listopadu.Každý rok jsme jezdili druhý adventní víkend na prodloužený víkend kde jsme zašli na vánoční trhy a nakupovali dárečky moc jsme si to užívali,ale letos bohužel nepojedem.Hříbečky z filcu se ti povedly.My zítra už jedem na hroby,aby tam nebylo moc lidí.Přeji krásný večer.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko ahoj, ano letos advent začíná brzo, ale já to mám tak ráda, aspoň víc času pak zbývá do samotných vánoc, co nemám ráda, když poslední adventní neděle vyjde na štědrý den, to pak vše moc ještě rychleji uteče,mějte doma moc hezký večer a na zítra přeju šťastnou cestu

      Vymazat
  6. Very, tak to se už těším, až udělám adventní výzdobu.Podzimní letos nemám, nějak nebyl čas a teď už to nestojí za to. Hlavně, že mám výzdobu venku v truhlíkách. Mám ráda ty tvoje kérkonošské úryvky z knížek :-)Zdravím z Kožuškova :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško ahoj, taky už se na to těším, však už jsem byla čmejdit ve vánočních věcech ve sklepě. Mějte se v Kožuškově moc hezky a ahojda

      Vymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)