neděle 30. října 2016

jéminkote, já bych zapomněla

no, že jo
a to jsem se na to těšila už od pátku
a pomalu počítala hodiny kdy už bude neděle
a já vám to napíšu

no a teď už neděle pomalu končí a já to málem prošvihla Smějící se

a o čem, že vám chci napsat
no přeci o blížícíh se vánocích

ono totiž ode dneška přesně za 4 týdny
už budeme rozsvěcet první adventní svíčku

že to není možné Překvapený
ale je
a i proto už tady spolu vánočně šmodrcháme


ty čtyři týdny utečou jak voda
a pak už samy víte jak to je
na nějaké šmodrchání a tvoření moc času nezbývá
a na řadu tak přichází pečení cukroví a všechny ty ostatní předvánoční práce

a tak já vám teď přeju
aby jste v pohodě stíhaly vše to co máte v plánu
a až přijde ten správný čas škrtnout sirkou
a zapálit ten první advetní plamínek
tak aby jste ten večer měly pak v pohodě z toho
že vše je tak jak má být Mrkající




Vánoce v Kerkonoších začínajou už podzimem.
Náš kraj byl chudý a tož se muselo na vánoční pečení našetřit.
A to hned jak se po pasecký pouti po Václavě vykopaly bandory ze země.
Byly pak bandory den co den, se solej, s podmáslím, jako kucmoch, jako sejkory, v troubě se píkal žid nebo rozcuchaná neujesta, ale ponejvíc se vařilo kyselo s bandorama a to se snídalo i vobědvalo.



Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)