sobota 17. dubna 2021

je to pořád

 už kolik dnů všechno takové nijaké

myslím to počasí


teda ono není nijaké

ono je hnusné

ale naši mi včera povídali

že ten rok když jsem se narodila

tak 16. / to byla mimochodem neděle/

bylo krásné slunečné a teplé počasí 

večer pak přišla velká bouřka

která byla předzvěstí 

šílené změny počasí

hned pak druhý den ráno pak všude ležel sníh

jak moc se přes zimu ochladilo

no a chmelit prý vydrželo

 a sníh stále ležel ještě další čtyři dny

takže to počasí co teď máme 

holt asi v dubnu bývá

a tady mě máte coby malého prcka

na fotkách mi tu byl rok

a ač to tak nevypadá

vážila jsem jen 5,80 kg

koukám že tady měl taťka ještě dost vlasů

teď už nemá / tak jak to u chlapů bývá/

a účes tak nosí na Bruse Wilise / takže do hola/

a řekla bych že mu to tak sluší víc


a tady to bylo u starých Horáků
kde jsme byli na návštěvě gratulovat starýmu dědoj
a se mnou je fotce kromě maminy 
taky babička / moje prababička/ Věrka 
která tam byla taky gratulovat


a  jdeme dál

při tomhle počasí já nemám co fotit

venku je šeredně šedivo

kytičky nikde

i když tuhle jak jsem byla venku s Baruškou

tak jsem na parovodu objevila první letošní krčící se a osamocenou pampelišku

no a tak se zrovna posuneme do naší nové a pravidelné rubriky

kterou je 


ptačí okénko a dnes už potřetí




včera se na hnízdě přes den nedělo nic zvláštního

ráno se čápi probudili do bílého sněhového poprašku

a tady jak když Bohunka věděla

že je právě šmíruju 

a tak jako kdyby se naklonila dozadu

a vajíčko si hlídala


a celý den pečovali o hnízdo

Bohoušek starostlivě obkládal Bohunku s vajíčkem nanošeným listím a trávou

A Bohunka seděla a zahřívala budoucí čápatko

tohle první by se mělo narodit kolem 16. května

takže to si ještě počkáme 


a tady už seděl Bohoušek
a Bohunka si asi rovnala rozválená peříčka
jinak sedění na hnízdě je oblíbená Bohoušova činnost už od loňska
jako správný chlap poznal
že to je činnost
na kterou se může vymluvit a nemusí přitom nic jiného dělat
jen se válet na hnízdě
i proto už vloni dostal přezdívku Hnízdovál


večer pak začala být Bohunka neklidná

a důvod

opět radostný

už za tmy večer kolem desáté snesla druhé vajíčko

ale to mi večer uteklo a já to nestihla vyfotit

a tak to druhé vajíčko máte 

z dnešního dopoledne


třetí vajíčko je v očekávání zítra večer

a tak se zas máme na co těšit


no a vy mějte prima sobotu

a zítra zas ahojda



P.S. 

a najdete jeden rozdíl  na těch dvou fotkách se mnou 
fotky dělilo od sebe pár dnů 
a jeden zásadní rozdíl tam fakt je :))
a já vám zítra k tomu napíšu víc

8 komentářů:

  1. Veru no jasně, náušnice. Mně píchali uši až ve dvanácti letech, tak vím, co je to trpět pro krásu. Takže ty jsi nedělní dítě, to jsou prý šťastní lidé s úsměvem na tváři. Čápi se ještě nasedí na těch vajíčkách, než se jim drobotina vylíhne.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Verunko,taky jsem se hned všimla,že jsou to náušničky,nosila jsem stejný účes jako mamina.Bohunka a Bohoušek jsou hvězdama internetu před chvílí jsem o nich četla.Přeji krásný večer.Iveta

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky čápů a taky tvoje samozřejmě. No jo máš tam naušničky, jé když si vzpomenu jak píchala doktorka naušničky naší mladší dceři, tak se ještě teď divím, že se vůbec trefila. Co ta dělala za eldorádo, že jsem jí držela já i sestřička a pořád sebou mrskala jako kapr. Nakonec se to povedlo. Však jsem pořád říkala, že hrála celé těhotenství ve mně kopanou a házenou, myslela jsem, že to bude najisto kluk a ono to bylo jinak, ale byla zdravá a to bylo hlavní. Čápi se snaží, to je dobře. Ten perník jsem upekla a kus už zmizel, no a jak to půjde dál to ještě nevím, ale dlouho určitě nebude. Mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  4. Veru, na první fotce ještě nemáš naušničky, a to se mi uplně vybavilo jak jsme nechávali holkám dělat dírky, to brečej maminky i děti,no pro krásu se musí něco vytrpět, ale dnes už je to zase jinak,
    a s tím počasím, dcera je květnová a taky si pamatuju že jsem ještě tenkrát potřebovala dost teplou bundu, kterou jsem už ani nepočítala že budu muset na jaře nosit a jen tak tak sem ji dopla, to byl rok 91, tak nevím v kterém roce sníh přivítal na svět tebe, ale asi je to opravdu takový normální duben,
    vubec nám to přijde že se počasí tak jako srovnalo, při vší smůle, snad že nelítají tolik letadla, a zase máme čtyři roční období a ne hned ze zimy šup do plavek jak některé roky.
    Pěknou neděli Aťka

    OdpovědětVymazat
  5. Very, rozdílu jsem si všimla okamžitě, jsou to náušnice. Byla si malý roztomilý špuntík. Taťka tam vypadá hodně mladě, jako školák.Jak tak čtu o čápech, vidím, že mám veliké mezery v zoologii, netušila jsem, že vajíčka snese s takovým odstupem. To se teda dlouho nasedí, než budou všechna čápata na světě. Krásnou neděli a zdravíme z Kožuškova :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc ráda taky sleduji čápi.Děkuji za obrázky.
    Přeji krásnou neděli celé rodině ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Ahopj Veru.
    To je hezké,fotečka mi připomněla syny,jak jim byl rok,a vnučky taky.. :-.)
    Máš náušničky,jako holka šikovná.. :-)
    A čápi jsou krásní,to je fajn,že máš prima zábavu a radost.
    A Vše nej k narozeninám.. :-)
    Pozdrav všem.
    Eva od Olomouce

    OdpovědětVymazat
  8. Moc moc vám všem děkuju za napsání ♥

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)