pondělí 2. srpna 2021

Cikánské jídlo

jejda snad  se na mě nikdo za tenhle název jídla nebude zlobit

ale my ho už takhle známe dobrých 8 roků

co ho taťka dovezl z jedné stavby

kde se opravovalo rekreační zařízení pro romy

a taťka tam to jídlo ochutnal od jednoho jejich kuchaře

moc mu chutnalo

a tak domů odjížděl s receptem napsaným na kousku papíru

tenkrát jsem ten recept sem už určitě dávala

ale protože to bylo v roce 2013

a vloni jak končil starý blog

tak se mi ho sem podařilo přetáhnout až od roku 2015

a tak se stalo

že ten recept už tu nemám

a protože ke mně chodí i spousta nových lidí

tak si ten recept sem odložím ještě jednou


je to opět taková prima rychlá  a moc dobrá bašta


potřebovat budete 

 4 stehenní kuřecí řízky

těstoviny mašličky / jedno balení/

malou hlávku čínského zelí

2 zakysané smetany

olej

sůl a pepř 


na rozpálený olej dáte na na malé kostičky pokrájené maso

osolíte, opepříte

a lehce orestujete

pak přidáte najemno pokrájené čínské zelí

a společně to necháte asi 10 minut pod pokličkou dusit

/můžete přidat malinko vody, záleží na tom, kolik ho zelí pustí/

pak do toho přidáte právě uvařené neokapané těstoviny a zakysanou smetanu

vše promícháte 

a máte hotovo



jedja  jak teď tak koukám na ty fotky

hnedle bych si to dala znova :)))

a myslím si

že i vám to určitě zachutná


a protože prázdniny se pomalu přehouply do své druhé půlky

je pomalu čas myslet na zimu

i když teda zatím je se dřevem


no a vy mějte pohodové úterý

my když nebud moc pršet

tak se zas vydáme na podobnou cestu jako minulý týden

jen na druhou stranu od města

ta uvidíme kam dojedem

a jestli se zas ztratíme

tak se zas určitě někde najdem


a na konec ještě pár cýnií

dnes pro změnu z dolního záhonku






3 komentáře:

  1. Ahoj Veru, jejda to vypadá dobře. Já pořád zkouším nějaká nová jídla a toto s tím čínským zelím se mi líbí, už si ho píšu. Včera říkali v televizi, že už žádná vedra nebudou, což mně vyhovuje, to je akorát počasí na pěkné procházky. Přeju pohodový den

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Verunko,každý rok mám taky cýnie,letos je nemáme,ale i tak kvete spousta jiných kytiček.Výlet se vám určitě vyvedl u nás tedy celý den nepršelo.Mějte se moc hezky.Iveta

    OdpovědětVymazat
  3. Jste moc hodné, že jste mi taky napsaly, moc za to děkuju

    OdpovědětVymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)