pondělí 12. dubna 2021

tak už i u nás

 přímo ve městě a to na pivovarském komíně máme po 4 letech zase čápa

no ono to je takhle

v roce 2016 a 2017 na něm hnízdili právě Bohoušek s Bohunkou

to ale ještě neměli tahle svá jména

úspěšně taky vychovali a malá čápata

no jenže v roce 2018 objevili právě komín v Bohuslavicích

který je od toho našeho pivovarského vzdušnou čarou asi 3-4 km

no a tam se jim zalíbilo natolik

že od té doby hnízdí už právě tam

a náš pivovarský kmín tak zůstal opuštěn

sem tam se tam na něm sice nějaký ten čáp objevil

pobyl sotva pár hodin a byl fuč


ale vypadá to

že teď se nám zadařilo

na komíně se nám usadila čápice Bukynka

která vloni po část léta tvořila pár s čápem Bukáčkem  z Mladých Buků

on teda předtím už svoji čápici měl

ale tam mu vloni poté co se jim vylíhli mladí tragicky zahynula

no a po čase se potkal s novou čápicí a vypadalo to že si spolu rozumějí 

a tak dostala jméno Bukynka a všichni doufali

že jim to bude klapat

asi neklapalo a čáp z Buků má novou čápici


a tak když se Bukynka teď vrátila z dlouhé cesty od sluníčka

a zjistila

že už se nemá vlastně ke komu vrátit

usadila se právě u nás na komíně

no a tak mě stačí vyběhnout k nám před dům na louku

a už na ní vidím

a mám z ní holky taky radost

a tak se bud těšit a přát jí

aby si co nejdřív našla nového pana čápa

a sním u nás komíně byli moc šTastní

a to je ona 

/fotky jsem si půjčila od Lukáše - HD internet/




                                                                         a jinak 

k nám se dneska vrátila zima se vším všudy

fouká studený vítr a od oběda chumelí a chumelí

a ještě 

už se moc těším na pátek

to by se v Bohuslavicích u Bohouška a Bohunky mělo objevit první vajíčko


a vy mějte moc krásný večer

a zítra zas ahojda

8 komentářů:

  1. Teda Veru, ty máš ty čápi zmapovaný.
    To mě docela překvapilo jak si z toho pádu do skleníku rozbolavělá všude, to musel být pořádný dopad.
    I my ted před setměním zase zděšeně koukali na bílé střechy a pořád doufáme že už se zima vzdá.
    Pěkné další dny. Aťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aťko ahoj, ná já padla do uličky mezi záhonkama a ta jsou ohraničený prknama na výšku no a o ně jsem se potloukla, sem tam ležela jak maxi slimák a čápi to je moje, kdybych mohla tak si je vezmu domů, mějte krásné odpoledne a ahojda

      Vymazat
  2. Ahoj Verunko,Bukynce přeji brzo nějakého čápa,je to milé takhle pozorovat čápi.U nás dneska taky hrozné počasí hlídala jsem obě holky venku jsme byly jen chvíli odpoledne,všude je zas bílo.Zítra jedu po čtrnácti dnech nakoupit tak zajdu do Obi podívat se na nějaké kytičky.A Věrky psaní taky moc ráda čtu a máš pravdu,že je škoda,že nemá svůj blog.Moc zdravím.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko ahoj, mamina už taky plánuje nové kytičky na okno, už je chtěla teď, ale ještě prý chvilku počká než se vylepší počasí, mějte se moc hezky a nákupy ať se vydaří

      Vymazat
  3. Tak ty válečný invalido, ať je ti brzy líp a už nepadej. Po včerejšku máme všude jen bílou zimu, tak snad to bude už poslední zimy zahrození. Včera odpoledne jsem nemohla ven pro chumelení a tak jsem se dala do vaření na dnešek. Mám vepřové kousky pečené na způsob vrabců a zelí, dneska udělám malý chlupáčky a bude jídlo určitě na 2 dny. Ještě vymyslím nějakou rychlejší polévku, asi bramborovou česnečku. Když nemůžu ven,. tak mám pocit, že jen vymetám nějaké jídlo, nebo mlsky a tak možná, že si něco rychlejšího upeču, kdyby náhodou mě zase honila mlsná, mohl by to být třeba malý perník, ten je brzy. Naplánováno a mávám od Ještědu. Věrka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko ahoj, my jsme taky měli ráno sníh, ale už roztál, ale i tak je venku zima a pošmurno, a chlupatý knedlíky mám taky moc ráda a je mi jedno jesli josu s masem nebo houbama, i když ty s masem mám asi o něco raději, a to máš pravdu, když jsme celé odpoledne venku na zahradě tak mě mlsná nehoní a nikde nevymetám, ale když jsme doma, to mám pořád na něco chuť, tak měj se moc hezky a ahojda a jestli můžu tak na kousek perníku se stavím a donesu ho mamimě, ona má perníky taky moc ráda

      Vymazat
  4. Ahoj,Verunko,taky vyhlizim capi a porad tu nejsou,jaro je letos nepekny,porad zima a teplo zadny,starym kostem to nesvedci !
    Mej hezky den a preju taky capici ,aby si nasla zenicha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babi Zdeno ahoj, tak ti moc přeju aby i k vám čápi dorazili a měla jsi se taky no co chodit dívat, měj taky krásné odpoledne a ahojda

      Vymazat

♥ Všem děkujeme za vaší návštěvu a děkujeme také za Vaše komentáře :-)